Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorValdeni da Silva Reispt_BR
dc.creatorIsabela de Oliveira Campospt_BR
dc.creatorSarah Linhares Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-10-09T19:56:03Z-
dc.date.available2023-10-09T19:56:03Z-
dc.date.issued2018-12-06-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage32pt_BR
dc.citation.epage50pt_BR
dc.identifier.issn2318-7131pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59289-
dc.description.abstractConsidering continuing education (CE) as a space for (trans)formation, re-signification and, therefore, repositioning - both in relation to classroom practice and social relations - this work proposes an analysis of the meaning effects mobilized from the participation of English teachers in English language lessons developed and delivered by two American scholars (Capes/Fulbright – English American Assistants) in one of the modules ofa CE project promoted by the Federal University X. The data were collected through an open questionnaire and analyzed according to the discursive resonances proposed by Serrani-Infante (2001). The results indicate the CE project as a space where experiences of identity shifts and (trans)formations in the English teachers discourse-practice emerge, from the language they teach/learn and from the relationships they establish with others around them.pt_BR
dc.description.resumoConsiderando a educação continuada (EC) como espaço de (trans)formação, ressignificação e, por conseguinte, reposicionamento do sujeito – tanto em relação a sua prática, quanto em suas relações sociais –, este trabalho propõe uma análise dos efeitos de sentido mobilizados, a partir da participação de professores de língua inglesa em aulas de inglês desenvolvidas e ministradas por duas bolsistas estadunidenses (Capes/Fulbright-English American Assistants), em um dos módulos de um projeto de EC promovido pela Universidade Federal de Minas Gerais. Os dados foram obtidos com um questionário aberto, e analisados por meio das ressonâncias discursivas propostas por Serrani-Infante (2001). Os resultados apontam para a EC como espaço dentro do qual emergem experiências de deslocamentos identitários e de (trans)formações no dizer-fazer do professor de inglês, a partir da língua que ensina/aprende e de sua relação com outros a sua volta.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofGláukspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação continuadapt_BR
dc.subjectLíngua inglesapt_BR
dc.subjectIdentidadept_BR
dc.subjectExperiênciapt_BR
dc.subject.otherEducação permanentept_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherIdentidadept_BR
dc.subject.otherExperiênciapt_BR
dc.titleA educação continuada de professores de língua inglesa como espaço-experiência de (trans)formação e (re)significação identitária: a língua ensinada-aprendidapt_BR
dc.title.alternativeContinuing education for English language teachers as a space-experience for (trans)formation and (re)signification of identities: the language taught-learntpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistaglauks.ufv.br/Glauks/article/view/83pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1497-6800pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3480-7972pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9152-2124pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.