Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorValdeni da Silva Reispt_BR
dc.creatorAna Maria Santos Rochapt_BR
dc.creatorIsabel Cristina Otone de Ávilapt_BR
dc.creatorJulien Valéry Melo Araújopt_BR
dc.creatorRenan Felipe Dos Santos Fernandespt_BR
dc.creatorGuilherme Fonseca Paulapt_BR
dc.creatorIza Carla Pereirapt_BR
dc.creatorLara do Nascimento Goéspt_BR
dc.date.accessioned2023-10-09T20:58:21Z-
dc.date.available2023-10-09T20:58:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage187pt_BR
dc.citation.epage210pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5380/rvx.v14i3.64830pt_BR
dc.identifier.issn1980-0614pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59304-
dc.description.abstractThis study aims to discuss the impacts of the actions developed by PIBID-English in two public schools in the cities of Diamantina and Gouveia / MG. This study will be especially focused on the analysis of the impacts of the implementation of the subproject on the participants’ lives, i. e. two teachers and ten undergraduate students from a federal university of Minas Gerais state. In order to do so, excerpts taken from the participants field journal during the first year of the project will be analyzed. Theoretically, our study is grounded on the discussion of language teacher education, identity and experience. The investigation is qualitative and it is conducted by the principles of discourse analysis (ORLANDI, 1999). The results indicate PIBID, in its actions and relationships, as experience which can lead the subjects towards the redefinition of their positioning and identity, fostering the development of the teaching-learning of English.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo objetiva discutir os impactos de ações desenvolvidas pelo PIBID-Inglês em duas escolas públicas das cidades de Diamantina e Gouveia / MG. A investigação estará especialmente focada na análise dos impactos da implementação do subprojeto na vida de seus participantes, isto é, duas professoras e dez alunos da graduação de uma universidade federal do estado de Minas Gerais. Para tanto, serão analisados excertos de diários de campo escritos pelos participantes durante o primeiro ano do subprojeto. Teoricamente, nosso estudo está baseado em discussões em torno da formação de professores de línguas, identidade e experiência. A investigação é de cunho qualitativo e é conduzida dentro dos princípios da análise de discurso (ORLANDI, 1999). Os resultados indicam o PIBID, nas ações e relações aí estabelecidas, como experiência capaz de fazer com que seus sujeitos (re)signifiquem posições e identidades, promovendo avanços no ensino-aprendizagem da língua inglesa (LI).pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Xpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPIBIDpt_BR
dc.subjectFormação inicial e continuadapt_BR
dc.subjectProfessor de LIpt_BR
dc.subjectExperiênciapt_BR
dc.subjectIdentidadept_BR
dc.subject.otherProfessores de inglês - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherEducação permanentept_BR
dc.subject.otherIdentidadept_BR
dc.subject.otherExperiênciapt_BR
dc.subject.otherEducação de basept_BR
dc.titleNão só de verbo to be (sobre)vive o ensino da língua inglesa: PIBID como experiência para a reinvenção de práticas e posições na educação básicapt_BR
dc.title.alternativeThe teaching of English language shall not live by verb to be only: PIBID as experience for the recreation of practices and positionings in the basic educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1497-6800pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.