Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJúlio Emílio Diniz Pereirapt_BR
dc.creatorMaria José Batista Pinto Florespt_BR
dc.creatorFilipe Santos Fernadespt_BR
dc.date.accessioned2023-10-09T23:14:33Z-
dc.date.available2023-10-09T23:14:33Z-
dc.date.issued2021-06-18-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue34pt_BR
dc.citation.spage531pt_BR
dc.citation.epage556pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.26514/inter.v12i34.5384pt_BR
dc.identifier.issn2177-1691pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59336-
dc.description.abstractThis article aims at presenting and discussing general principles for the reform of teacher education programs in Brazil. In doing so, the text fulfills two missions: first, to register the work of a commission established at Federal University of Minas Gerais (UFMG) to present proposals for the new context of reformulation of these programs at the University triggered by the approval of an educational law in 2015 and second, to share the work of this commission with a wider audience – in addition to that of the UFMG internal community. It is hoped that the article will contribute to rethinking teacher education models across the national territory - and, perhaps, outside it.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como objetivo apresentar e discutir princípios gerais para a reforma dos cursos de licenciatura no Brasil. Ao fazer isso, o texto cumpre duas missões: primeiro, registrar o trabalho de uma comissão instituída na Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) para apresentar propostas para o novo contexto de reformulação das licenciaturas na Universidade desencadeado pela aprovação da Resolução 2/2015 e, segundo, compartilhar o trabalho dessa comissão com um público mais amplo – para além daquele da comunidade interna da UFMG. Espera-se que o artigo contribua para repensar os modelos de formação de professores da educação básica em todo o território nacional – e, quiçá, fora dele.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS APLICADAS À EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofInterfaces da Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectLicenciaturapt_BR
dc.subjectReformapt_BR
dc.subjectPrincípiospt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherLicenciaturapt_BR
dc.subject.otherReformapt_BR
dc.titlePrincípios gerais para a reforma dos cursos de licenciatura no Brasilpt_BR
dc.title.alternativeGeneral principles for the reform of teacher education programs in Brazilpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicosonline.uems.br/index.php/interfaces/article/view/5384pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-5401-4788pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-2964-3582pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Princípios gerais para a reforma dos cursos de licenciatura no brasil.pdf343.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.