Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Camila Rodrigues Moreira Cruzpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4577965193482567pt_BR
dc.contributor.referee1Rodrigo Borges Coelhopt_BR
dc.creatorEneida Alves Regadopt_BR
dc.creator.Latteshttps://lattes.cnpq.br/2266976787685342pt_BR
dc.date.accessioned2023-10-10T14:00:58Z-
dc.date.available2023-10-10T14:00:58Z-
dc.date.issued2023-07-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59358-
dc.description.abstractThis research will analyze the current teaching laws, the training and performance of visual arts teachers and their impact on the teaching/learning of arts in schools. The investigation will count, in addition to bibliographical research of theoretical references on the subject, with a survey carried out with ten teachers from the north in the city of São Paulo who spoke about their work, their training and teaching activities. This is a survey without nominative registration, anonymous; to preserve the integrity of its interviewees. We will analyze quantitatively and qualitatively the answers aiming at understanding teacher training in the arts, its application and usefulness in the face of current legislation and understanding the complexity and implications that various sectors have and that may be relevant in understanding the performance of visual arts classes in Brazil.pt_BR
dc.description.resumoEssa pesquisa irá analisar as leis vigentes do ensino, a formação e atuação dos docentes de artes visuais e seus reflexos no ensino/aprendizado de artes nas escolas. A investigação contará, além de uma pesquisa bibliográfica de referenciais teóricos sobre o tema, com uma pesquisa feita com dez professores da zona norte da cidade de São Paulo que falaram sobre seu trabalho, sua formação e atuação docente. Trata-se de uma pesquisa sem registro nominativo, anônima; visando preservar a integridade de seus entrevistados. Analisaremos quantitativamente e qualitativamente as respostas visando o entendimento da formação docente em artes, sua aplicação e utilidade face a Legislação vigente e o entendimento sobre a complexidade e implicações que diversos setores possuem e que podem ser relevantes na compreensão da atuação das aulas de artes visuais no Brasil.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneaspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLegislaçãopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectArtes visuaispt_BR
dc.subject.otherArte - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherProfessores de artept_BR
dc.subject.otherArte e educaçãopt_BR
dc.titleO gesto do professor no ensino de artes visuais: formação, ação e percepçãopt_BR
dc.title.alternativeThe teacher's gesture in the teaching of visual arts: training, action and perceptionpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O gesto do professor no ensino de artes visuais.pdfMonografia513.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.