Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/59358
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Camila Rodrigues Moreira Cruz | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4577965193482567 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Rodrigo Borges Coelho | pt_BR |
dc.creator | Eneida Alves Regado | pt_BR |
dc.creator.Lattes | https://lattes.cnpq.br/2266976787685342 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T14:00:58Z | - |
dc.date.available | 2023-10-10T14:00:58Z | - |
dc.date.issued | 2023-07-11 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/59358 | - |
dc.description.abstract | This research will analyze the current teaching laws, the training and performance of visual arts teachers and their impact on the teaching/learning of arts in schools. The investigation will count, in addition to bibliographical research of theoretical references on the subject, with a survey carried out with ten teachers from the north in the city of São Paulo who spoke about their work, their training and teaching activities. This is a survey without nominative registration, anonymous; to preserve the integrity of its interviewees. We will analyze quantitatively and qualitatively the answers aiming at understanding teacher training in the arts, its application and usefulness in the face of current legislation and understanding the complexity and implications that various sectors have and that may be relevant in understanding the performance of visual arts classes in Brazil. | pt_BR |
dc.description.resumo | Essa pesquisa irá analisar as leis vigentes do ensino, a formação e atuação dos docentes de artes visuais e seus reflexos no ensino/aprendizado de artes nas escolas. A investigação contará, além de uma pesquisa bibliográfica de referenciais teóricos sobre o tema, com uma pesquisa feita com dez professores da zona norte da cidade de São Paulo que falaram sobre seu trabalho, sua formação e atuação docente. Trata-se de uma pesquisa sem registro nominativo, anônima; visando preservar a integridade de seus entrevistados. Analisaremos quantitativamente e qualitativamente as respostas visando o entendimento da formação docente em artes, sua aplicação e utilidade face a Legislação vigente e o entendimento sobre a complexidade e implicações que diversos setores possuem e que podem ser relevantes na compreensão da atuação das aulas de artes visuais no Brasil. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - ESCOLA DE BELAS ARTES | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Legislação | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Artes visuais | pt_BR |
dc.subject.other | Arte - Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Professores de arte | pt_BR |
dc.subject.other | Arte e educação | pt_BR |
dc.title | O gesto do professor no ensino de artes visuais: formação, ação e percepção | pt_BR |
dc.title.alternative | The teacher's gesture in the teaching of visual arts: training, action and perception | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O gesto do professor no ensino de artes visuais.pdf | Monografia | 513.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.