Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Carolina Machado Ferraript_BR
dc.creatorMonica Maria Farid Rahmept_BR
dc.creatorShirley Aparecida de Mirandapt_BR
dc.date.accessioned2023-10-17T23:35:21Z-
dc.date.available2023-10-17T23:35:21Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.spage29pt_BR
dc.citation.epage40pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18227/2675-3294repi.v1i0.6710pt_BR
dc.identifier.issn2675-3294pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59581-
dc.description.abstractThe present article aims at discussing the inclusion process of the Xakriabá students that compound the target public of the Special Education from the experiences in the Xukurank State School, located in the north region of Minas Gerais State. Through a research carried out in the Xakriabá Indigenous Territory it was possible to observe that, although the Indigenous Education is legally assured as a collective and differentiated construction ruled by the demands of each people, as one tries to find a dialogue with the Special Education, such differentiation is still very specific.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo tem por objetivo discutir o processo de inclusão escolar de alunos Xakriabá que compõem o público alvo da educação Especial a partir das experiências da Escola Estadual Xukurank, situada na região norte do Estado de Minas Gerais. Por meio de uma pesquisa realizada na Terra Indígena Xakriabá, foi possível perceber que, embora a Educação Escolar Indígena seja assegurada legalmente como uma construção coletiva e diferenciada, pautada nas demandas de cada povo, ao se buscar um diálogo com a Educação Especial, tal diferenciação ainda se mostra pontual.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista educação, pesquisa e inclusãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPovo xakriabápt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectEducação escolar indígenapt_BR
dc.subjectEscola xukurankpt_BR
dc.subject.otherÍndios xakriabápt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherIndígenas - educaçãopt_BR
dc.titleA interface da educação especial em uma escola indígena xakriabá: diálogos oportunospt_BR
dc.title.alternativeThe interface of special education in an indigenous school xakriabá: opportune dialoguespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revista.ufrr.br/repi/article/view/e202029pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2123-2989pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8312-2262pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A interface da educação especial em uma escola indígena xakriabá_ diálogos oportunos.pdf407.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.