Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/1843/59682
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Toilet training methods in children with normal neuropsychomotor development: a systematic review
Autor(es): Flávia Cristina de Carvalho Mrad
Maria Eduarda da Silva
Eleonora Moreira Lima
José Murillo de Bastos Netto
Ana Luíza Carvalho Bessa
José de Bessa Junior
Mônica Maria de Almeida Vasconcelos
Resumo: Background:Toilet training (TT) is an important milestone in child development. The purpose of this review is to sum marize the different TT methods found in the liter ature and determine their effectiveness for the TT process.Data sources .Articles about toilet training were collected from databases, including PubMed and Scopus. The Preferred Reporting Items for Systematic Reviews (PRISMA) statement was used to guide the systematic review.Results:Two main classifications were used: a child-oriented approach and a structured behavioral approach.
Assunto: Toilet training
Toilet training
Therapeutic Approaches
Idioma: eng
País: Brasil
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais
Sigla da Instituição: UFMG
Departamento: MEDICINA - FACULDADE DE MEDICINA
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
Identificador DOI: 10.1016/j.jpurol.2021.05.010
URI: http://hdl.handle.net/1843/59682
Data do documento: 13-Mai-2021
metadata.dc.relation.ispartof: Journal of Pediatric Urology
Aparece nas coleções:Artigo de Periódico

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Toilet training methods in children with pdfa.pdf593.08 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.