Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59880
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Maria Clementino Jesus e Silvapt_BR
dc.creatorDalila Andrade Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-10-23T21:22:29Z-
dc.date.available2023-10-23T21:22:29Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue49pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage25pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22481/praxisedu.v18i49.10532pt_BR
dc.identifier.issn2178-2679pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59880-
dc.description.abstractThe Mais Educação Program created by the Lula government in 2007 with the objective of promoting the integral education of students by supporting socio-educational activities and expanding the daily educational journey, carried with it different conceptions of social and school justice. By observing some of its assumptions, it was possible to identify conceptions aligned with the principles of justice demanded by the policies of cultural recognition, economic redistribution and political representation. Thus, the purpose of this article was to analyze the conceptions of justice that directly or indirectly involved the Mais EducaçãoProgram from the perspective of Nancy Fraser's three-dimensional theory through a documentary survey and bibliographic review.pt_BR
dc.description.resumoO Programa Mais Educação, criado pelo governo Lula em 2007 com o objetivo de fomentar a educação integral dos estudantes por meio do apoio às atividades socioeducativas e ampliação da jornada educativa diária, carregava consigo diferentes concepções de justiça social e escolar. Ao observar alguns de seus pressupostos, foi possível identificar concepções alinhadas com os princípios de justiça demandados pelas políticas de reconhecimento cultural, redistribuição econômica e representação política. Dessa forma, o intuito deste artigo foi analisar as concepções de justiça que envolveram direta ou indiretamente o Programa Mais Educação a partir da perspectiva da teoria tridimensional de Nancy Fraser por meio de um levantamento documental e revisão bibliográfica.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPráxis Educacionalpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrograma Mais Educaçãopt_BR
dc.subjectJustiça socialpt_BR
dc.subjectEducação integralpt_BR
dc.subject.otherPrograma Mais Educação (Brasil)pt_BR
dc.subject.otherJustiça socialpt_BR
dc.subject.otherEducação integralpt_BR
dc.titleAs concepções de justiça do Programa Mais Educação a partir da teoria tridimensional de Nancy Fraserpt_BR
dc.title.alternativeThe conceptions of justice of the Mais Educação Program based on the three-dimensional theory of Nancy Fraserpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/10532pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7111-3369pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4516-6883pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.