Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdriana Maria Valladão Novais Van Pettenpt_BR
dc.creatorTerezinha Cristina da Rochapt_BR
dc.creatorAdriana Araújo Pereira Borgespt_BR
dc.date.accessioned2023-10-26T17:19:00Z-
dc.date.available2023-10-26T17:19:00Z-
dc.date.issued2018-04-
dc.citation.volume5pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage127pt_BR
dc.citation.epage140pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v5n1.10.p127pt_BR
dc.identifier.issn2764-6440pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60093-
dc.description.abstractIn this study we analyze the implementation of the quotas policy for people with disabilities in the Federal University of Minas Gerais. The goals was to identify the profile of students who enrolled through the quota system, making an analysis of characteristics such as the type of disability, chosen area of study, age, gender, among others aspects. The basis for conducting this research was the local understanding of the establishment of Public Policies. Among the identified results, it was possible to perceive that the students are formed by the majority of men, with physical disability, and most chose courses in the health area. The re-sults, broadly speaking, grounded the conclusion about the need to broaden the discussions and reflections about the accessibility demands that federal institutions may need in the coming years.pt_BR
dc.description.resumoNeste estudo analisamos a implementação da política de cotas para pessoas com deficiência na Universidade Federal de Minas Gerais. O objetivo geral foi identificar o perfil dos estudantes que ingressaram através do sistema de cotas, por meio da análise de características como o tipo de deficiência, a área de estudos escolhida, a idade, o sexo, entre outros. A fundamentação para a realização da pesquisa permeia a compreensão in loco do estabelecimento da Política de cotas. Dentre os diversos aspectos identificados, foi possível notar que os alunos são formados pela maioria de homens, com deficiência física e a maior parte escolheu cursos da área da saúde. Esses resultados, em linhas gerais, embasaram a conclusão da necessidade de ampliação das discussões e reflexões acerca das demandas de acessibilidade que as instituições federais podem apresentar nos próximos anos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Diálogos e Perspectivas em Educação Especialpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAlunos com deficiênciapt_BR
dc.subjectInclusão no ensino superiorpt_BR
dc.subjectSistema de cotaspt_BR
dc.subject.otherPessoa com deficiênciapt_BR
dc.subject.otherEnsino superior -- Aspectos sociaispt_BR
dc.subject.otherEstudantes -- Aspectos sociaispt_BR
dc.titlePolítica de cotas na Universidade Federal de Minas Gerais: uma análise do perfil dos alunos com deficiênciapt_BR
dc.title.alternativeQuota policy in the Universidade Federal de Minas Gerais: a profile analysis of students with disabilitiespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8338pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7979-2319pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7953-9484pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0493-0099pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.