Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/60350
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Josiane Pereira Torres | pt_BR |
dc.creator | Adriana Araújo Pereira Borges | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T17:22:28Z | - |
dc.date.available | 2023-10-31T17:22:28Z | - |
dc.date.issued | 2021-01-20 | - |
dc.citation.volume | 14 | pt_BR |
dc.citation.issue | 30 | pt_BR |
dc.citation.spage | 824 | pt_BR |
dc.citation.epage | 840 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22420/rde.v14i30.1205 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2238-4391 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/60350 | - |
dc.description.abstract | An overview of the role of special education teachers in the face of remote activities during the Covid-19 pandemic period is presented. Teachers working in this area were heard through a self-applied questionnaire. The results point out to the challenges of adopting activities in this format, mainly in the use of technological resources. While teaching work intensified, student participation decreased, showing the negative impact of this moment on the educa-tion of students with disabilities. | pt_BR |
dc.description.resumo | É apresentado um panorama da atuação de professores de educação especial frente as atividades remotas durante o período da pandemia da Covid-19. Professores que atuam na modalidade foram ouvidos através de um questionário autoaplicado. Os resultados apontam os desafios da adoção de atividades nesse formato, principalmente na utilização dos recursos tecnológicos. Enquanto o trabalho docente se intensificou, a participação dos estudantes diminuiu, evidenciando o impacto negativo desse momento na educação de alunos com deficiência. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.department | FAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Retratos da Escola | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação especial | pt_BR |
dc.subject | Covid-19 | pt_BR |
dc.subject | Ensino remoto emergencial | pt_BR |
dc.subject.other | Educação especial | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino à distância | pt_BR |
dc.subject.other | COVID-19 (Doença) | pt_BR |
dc.title | Educação especial e a Covid-19: o exercício da docência via atividades remotas | pt_BR |
dc.title.alternative | Special education and Covid-19: the exercise of teaching via remote activities | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://retratosdaescola.emnuvens.com.br/rde/article/view/1205 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-1452-8223 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0493-0099 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Educação especial e a Covid-19 o exercício da docência via atividades remotas.pdf | 330.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.