Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJosiane Pereira Torrespt_BR
dc.creatorAdriana Araújo Pereira Borgespt_BR
dc.date.accessioned2023-10-31T17:22:28Z-
dc.date.available2023-10-31T17:22:28Z-
dc.date.issued2021-01-20-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issue30pt_BR
dc.citation.spage824pt_BR
dc.citation.epage840pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22420/rde.v14i30.1205pt_BR
dc.identifier.issn2238-4391pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60350-
dc.description.abstractAn overview of the role of special education teachers in the face of remote activities during the Covid-19 pandemic period is presented. Teachers working in this area were heard through a self-applied questionnaire. The results point out to the challenges of adopting activities in this format, mainly in the use of technological resources. While teaching work intensified, student participation decreased, showing the negative impact of this moment on the educa-tion of students with disabilities.pt_BR
dc.description.resumoÉ apresentado um panorama da atuação de professores de educação especial frente as atividades remotas durante o período da pandemia da Covid-19. Professores que atuam na modalidade foram ouvidos através de um questionário autoaplicado. Os resultados apontam os desafios da adoção de atividades nesse formato, principalmente na utilização dos recursos tecnológicos. Enquanto o trabalho docente se intensificou, a participação dos estudantes diminuiu, evidenciando o impacto negativo desse momento na educação de alunos com deficiência.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRetratos da Escolapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.subjectEnsino remoto emergencialpt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherEnsinopt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 (Doença)pt_BR
dc.titleEducação especial e a Covid-19: o exercício da docência via atividades remotaspt_BR
dc.title.alternativeSpecial education and Covid-19: the exercise of teaching via remote activitiespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://retratosdaescola.emnuvens.com.br/rde/article/view/1205pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1452-8223pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0493-0099pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educação especial e a Covid-19 o exercício da docência via atividades remotas.pdf330.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.