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dc.creatorMariana Marinho da Costa Lima Peixotopt_BR
dc.creatorCarlos Alberto Gonçalvespt_BR
dc.date.accessioned2023-11-01T17:31:22Z-
dc.date.available2023-11-01T17:31:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume19pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage16pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.12819/2022.19.3.1pt_BR
dc.identifier.issn2317-2983pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60437-
dc.description.abstractSociodemographic characteristics are fundamental aspects to segment the consumer market and identify behaviors and preferences that can help define competitive business strategies. The aim of this article is to analyze, through an experiment, whether the sociodemographic variables of generation and gender impact the purchase decisions for products considered sustainable. 205 undergraduate Business Administration students at Universidade Federal Fluminense were randomly assigned to participate in the experiment. One-way, two-way ANOVA and T-test for two independent samples were performed to identify whether there was a difference between groups. The result revealed that there is a difference between females and males in the decision to purchase products considered ecologically correct. The generations, the treatment to which the participants were submitted and the interaction between generation and sex did not present significant resultspt_BR
dc.description.resumoAs características sociodemográficas são aspectos fundamentais para segmentar o mercado consumidor e identificar comportamentos e preferências que podem auxiliar na definição de estratégias empresariais competitivas. O objetivo deste artigo é analisar, através da realização de um experimento, se as variáveis sociodemográficas geração e sexo impactam nas decisões de compra por produtos considerados sustentáveis. Foram designados aleatoriamente 205 alunos da graduação em Administração da Universidade Federal Fluminense para participarem do experimento. A ANOVA unidirecional, bidirecional e o Teste T para duas amostras independentes foram realizados para identificar se havia diferença entre os grupos. O resultado revelou que há diferença entre os sexos feminino e masculino na decisão de compra por produtos considerados ecologicamente corretos. As gerações, o tratamento ao qual os participantes foram submetidos e a interação entre a geração e o sexo não apresentaram resultados significantespt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista FSA-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectComportamento do consumidorpt_BR
dc.subjectExperimentopt_BR
dc.subjectGeraçãopt_BR
dc.subjectSexopt_BR
dc.subject.otherMercadopt_BR
dc.subject.otherConsumidorpt_BR
dc.titleGeração e sexo como determinantes do comportamento sustentável: evidências de um experimentopt_BR
dc.title.alternativeGeneration and sex as determinants of sustainable behavior: evidence from an experimentpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://www4.unifsa.com.br/revista/index.php/fsa/article/view/2391/491493164pt_BR
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