Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRicardo Carvalho de Figueiredopt_BR
dc.date.accessioned2023-11-06T14:37:40Z-
dc.date.available2023-11-06T14:37:40Z-
dc.date.issued2018-12-
dc.citation.volume5pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage288pt_BR
dc.citation.epage301pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/issn2358-3703.v5n3a2018-17pt_BR
dc.identifier.issn2358-3703pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60498-
dc.description.abstractIn this article I return to the challenges posed to the public university, as well as the heterogeneity of the public entering the undergraduate course in Theater, through inclusion policies. I bring the story of a black educator and how the approach to life history has helped us to leverage its history in meeting with students of basic education. It concludes by understanding that the life trajectory has proved potent for the new curricular adaptation of the degrees.pt_BR
dc.description.resumoNo presente artigo retomo alguns desafios colocados para a universidade pública, tal como a heterogeneidade do público ingressante no curso de graduação em Teatro, através das políticas de inclusão. Trago a história de um educador negro e como a abordagem da história de vida nos auxiliou no modo de potencializar sua história no encontro com estudantes da educação básica. Conclui-se entendendo que a trajetória de vida se mostrou potente para a nova adequação curricular das licenciaturas.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectHistória de vidapt_BR
dc.subjectPedagogia do Teatropt_BR
dc.subjectPIBIDpt_BR
dc.subject.otherTeatro - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherProfessores de teatro - Formaçãopt_BR
dc.titleDesafios para o ensino de teatro no ensino superior: políticas de inclusão e trajetória de vidapt_BR
dc.title.alternativeChallenges for theater teaching in higher education: inclusion policies and life trajectorypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7106-3592pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Desafios para o ensino de teatro no ensino superior.pdf249.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.