Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/61413
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRamiro Barboza de Oliveirapt_BR
dc.creatorGabriel Amorim Bragapt_BR
dc.creatorMaria Augusta Rodrigues de Oliveirapt_BR
dc.creatorNathalia Oliveira Costapt_BR
dc.date.accessioned2023-11-27T19:40:09Z-
dc.date.available2023-11-27T19:40:09Z-
dc.date.issued2022-08-16-
dc.citation.volume10pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage67pt_BR
dc.citation.epage78pt_BR
dc.identifier.issn2318-3640pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/61413-
dc.description.abstractThe present experience story aims to establish connections between University Extension and the principles defended by Paulo Freire. To this end, it will be discussed how the “Aproximese” Program of the Distance Education Support Center from the Federal University of Minas Gerais conducted its activities in the 2020 and 2021 editions during social isolation. After the declaration of a worldwide pandemic by The World Health Organization challenges emerged and the way of acting and work process needed to be improved and fully adapted to a remote format. Therefore, the new information generated are relevant to the current scenario of extension, also reinforcing the importance of the maintenance of the “Aproxime-se” to keep the bond with the community.pt_BR
dc.description.resumoO presente relato de experiência visa estabelecer conexões entre a extensão universitária e a metodologia defendida por Paulo Freire. Para isso, serão discutidas as formas como o Programa “Aproxime-se”, do Centro de Apoio à Educação à Distância (CAED) da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) realizou suas ações nas edições de 2020 e 2021 durante o isolamento social. Após a declaração de estado de pandemia pela Organização Mundial da Saúde (OMS), surgiram desafios e, dessa forma, a metodologia de atuação e o processo de trabalho precisaram ser aprimoradas e adaptadas para o contexto remoto. Assim, as novas práticas vivenciadas são relevantes para o cenário atual da extensão, reforçando também a importância da continuidade do “Aproxime-se” para manter o vínculo com a comunidade.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofExtramurospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrograma Aproxime-sept_BR
dc.subjectExtensão Universitáriapt_BR
dc.subjectPaulo Freirept_BR
dc.subject.otherEducação Popularpt_BR
dc.subject.otherFreire, Paulo - Método de Educaçãopt_BR
dc.subject.otherExtensão Universitáriapt_BR
dc.titleDiálogos entre a extensão e a metodologia de paulo freire: ações do programa "Aproxime-se" durante a pandemia de COVID-19pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.periodicos.univasf.edu.br/index.php/extramuros/article/view/1925pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.