Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/61941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlessandro Rodrigo Pedroso Tomasipt_BR
dc.creatorLorena Matos Limapt_BR
dc.creatorRegina Céli Fonseca Ribeiropt_BR
dc.date.accessioned2023-12-12T20:21:59Z-
dc.date.available2023-12-12T20:21:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume21pt_BR
dc.citation.spage101pt_BR
dc.citation.epage109pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5354/0719-5346.2021.54954pt_BR
dc.identifier.issn0719-5346pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/61941-
dc.description.abstractIntroduction: the life in college is full of challenges, especially in the daily routine. Aim: this study has as objective to identify the occupational path of occupational therapy students in a Brazilian university since their entrance, the changes in daily life and health noticed by them, as well as the strategies used in their lives to overcome the problems found. Methodology: for this, a field study was made with occupational therapy students, using interviews. The answers has been classified on three categories: occupational path, health and subjects’ extrinsic factors. Results: main results are related with rough daily life changes, hard weight changes, sleeping difficulties, mental health problems, difficulties on the relationship between students and professors, and leaving leisure activities. Conclusion: the advanced research linked the studies on scientific literature, causing focused life changes, such as strategies to identify critical moments and possibilities to overcome those problems lived, during their lives in university, that interfere students’ occupational path.pt_BR
dc.description.resumoIntrodução: a vida universitária é repleta de desafios, principalmente no dia a dia. Objetivo: este estudo tem como objetivo identificar a trajetória ocupacional dos estudantes de terapia ocupacional de uma universidade brasileira desde o seu ingresso, as mudanças no cotidiano e na saúde percebidas por eles, bem como as estratégias utilizadas em suas vidas para superar os problemas encontrados. Metodologia: para isso foi feito um estudo de campo com estudantes de terapia ocupacional, por meio de entrevistas. As respostas foram classificadas em três categorias: trajetória ocupacional, saúde e fatores extrínsecos dos sujeitos. Resultados: os principais resultados estão relacionados com mudanças bruscas na vida diária, mudanças bruscas de peso, dificuldades para dormir, problemas de saúde mental, dificuldades no relacionamento entre alunos e professores e abandono de atividades de lazer. Conclusão: as pesquisas avançadas vincularam os estudos da literatura científica, provocando mudanças de vida focadas, como estratégias para identificar momentos críticos e possibilidades de superação daqueles problemas vividos, durante a vida na universidade, que interferem na trajetória ocupacional dos estudantes.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista chilena de terapia ocupacionalpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstudantespt_BR
dc.subjectTerapia ocupacionalpt_BR
dc.subjectUniversidadept_BR
dc.subject.otherEstudantespt_BR
dc.subject.otherTerapia ocupacionalpt_BR
dc.subject.otherUniversidadespt_BR
dc.titleEstoy en la universidad, ¿y ahora qué?: desde dificultades hasta estrategias de superaciónpt_BR
dc.title.alternativeI’m in the college, and what now?: from difficulties to overcome strategiespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/54954pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4711-0544pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8767-585Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.