Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/63575
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Antônio Artur de Souzapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0597505816212353pt_BR
dc.creatorAndréia Lopes de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-01-31T18:34:21Z-
dc.date.available2024-01-31T18:34:21Z-
dc.date.issued2023-12-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/63575-
dc.description.abstractThe work presented here addresses the issue of interaction between school and family and also the role of the State in Managing the Teaching and Learning Process of children with special needs. The family, as a space for guiding the individual's identity, must, together with the school, establish a partnership in order to contribute to the integral development of children and adolescents. This link will ultimately ensure the full fulfillment of the school’s social function. The relationship - family and school - provides the student with an emotional and educational balance that will enable advances in their cognitive development and growth in learning. The theme, “Family and School Interaction in the Child's Teaching and Learning Process", has already been addressed and analyzed by articles and research on Special Education. The objective of this article is to analyze the involvement and duties of the family and school, while institutions of paramount importance in the development of students with special needs, highlighting the importance of interaction between family and school in the educational life of disabled children. Keywords: Public policy; inclusive education; Disabled students; Inclusion; deficiency; training; accessibilitypt_BR
dc.description.resumoO trabalho apresentado resgata a questão da interação entre a escola e a família e, o papel do Estado na Gestão do Processo de Ensino e Aprendizagem das crianças portadoras de necessidades especiais. A família, enquanto espaço de orientação da identidade do indivíduo deve, juntamente com a escola, estabelecer uma parceria, a fim de contribuir no desenvolvimento integral da criança e do adolescente. Esse elo assegurará, em última instância, o pleno cumprimento da função social da escola. A relação - família e escola - proporciona ao estudante um equilíbrio emocional e educacional que possibilitará avanços em seu desenvolvimento cognitivo e crescimento na aprendizagem. O tema, “Interação Família e Escola no Processo de Ensino e Aprendizagem da Criança", já vem sendo abordado e analisado por artigos e pesquisas sobre Educação Especial. O objetivo deste artigo é analisar o envolvimento e os deveres da família e da escola, enquanto instituições de suma importância no desenvolvimento do estudante com necessidades especiais, evidenciando a importância da interação entre família e escola na vida educacional da criança deficiente.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCAED - CENTRO DE APOIO A EDUCACAO A DISTANCIApt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPolítica públicapt_BR
dc.subjecteducação inclusivapt_BR
dc.subjectEstudantes com deficiênciapt_BR
dc.subjectInclusãopt_BR
dc.subjectdeficiênciapt_BR
dc.subjectformaçãopt_BR
dc.subjectacessibilidadept_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.subject.otherGestão Públicapt_BR
dc.titleEducação Inclusiva : vitórias e percalços de escolas estaduais Inclusivas de Minas Geraispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pública



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.