Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://hdl.handle.net/1843/63691
Tipo: | Monografia (especialização) |
Título: | My favorite food is... English Teaching Material |
Título(s) alternativo(s): | MInha comida favorita é... Material de Ensino de Inglês |
Autor(es): | Samira Oliveira de Almeida |
Primeiro Orientador: | Ricardo Augusto de Souza |
Primeiro membro da banca : | Ronaldo Correa Gomes Júnior |
Resumo: | This study delves into the exploration of creating two thematic units aimed at enhancing English language teaching through the adoption of a communicative approach. A thorough theoretical review of this approach serves as the foundation for crafting activities that focus on promoting interaction and effective communication among students. Emphasis is placed on students' oral practice, the use of authentic texts, and highlighting the active role of the student in the developed activities. The results obtained in this research unmistakably underscore the relevance of the communicative approach in the process of acquiring a second language, emphasizing the centrality of the student and the authenticity of the content as crucial elements. This work contributes to enriching the educational landscape by addressing innovative and effective strategies in the context of English language teaching. |
Assunto: | Língua inglesa – Estudo e ensino |
Idioma: | eng |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Instituição: | UFMG |
Curso: | Curso de Especialização em Língua Inglesa |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pt/ |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/63691 |
Data do documento: | 1-Dez-2023 |
Aparece nas coleções: | Especialização em Língua Inglesa |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
My favorite food is... English teaching Material.pdf | 1.75 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons