Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64014
Type: Monografia (especialização)
Title: Teaching English to teens and adults: current and engaging topics for discussion
Authors: Deylson Gonçalves dos Santos
First Advisor: Junia de Carvalho Fidelis Braga
First Referee: Junia de Carvalho Fidelis Braga
Second Referee: Ronaldo Correa Gomes Júnior
Abstract: This academic work entitled Teaching English to Teens and Adults: Current and Engaging Topics for Discussion, is the final requirement for the completion of the specialization course at CEI - UFMG. This material is addressed to young adults at intermediate level (B1) from English courses. The themes chosen for the first unit is “Body Image” and the second unit, “Cultural Diversity”. All the material used in this academic work is authentic, which is a great opportunity for students to get in touch with the “real English” spoken throughout the world. Besides that, all grammar analysis is from the texts selected, they are contextualized and developed in an inductive way, which help students think critically about a structure and come to a conclusion about the rules, with the teacher mediating the process. Each unit is divided into topics that go through all the language skills, the topics are: warm-up, vocabulary, reading, grammar, listening and pronunciation.
Abstract: Este trabalho acadêmico intitulado Ensino de Inglês para Adolescentes e Adultos: Tópicos Atuais e Atraentes para Discussão, é o requisito final para a conclusão do curso de especialização do CEI - UFMG. Este material é direcionado a jovens de nível intermediário (B1) de cursos de inglês. Os temas escolhidos para a primeira unidade são “Imagem Corporal” e para a segunda unidade, "Diversidade Cultural”. Todo o material utilizado neste trabalho acadêmico é autêntico, o que é uma ótima oportunidade para os alunos terem contato com o “verdadeiro inglês” falado em todo o mundo. Além disso, toda a análise gramatical é a partir dos textos selecionados, eles são contextualizados e a análise gramatical é desenvolvida de forma indutiva, o que ajuda os alunos a pensar criticamente sobre uma estrutura e a chegar a uma conclusão sobre as regras, com o professor mediando o processo. Cada unidade é dividida em tópicos que abordam todas as habilidades do idioma, os tópicos são: aquecimento, vocabulário, leitura, gramática, compreensão auditiva e pronúncia.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/
URI: http://hdl.handle.net/1843/64014
Issue Date: 1-Dec-2023
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons