Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64031
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJenifer Lourenço Borges Vieirapt_BR
dc.creatorElisângela Chavespt_BR
dc.creatorJose Alfredo Oliveira Debortolipt_BR
dc.date.accessioned2024-02-16T16:25:36Z-
dc.date.available2024-02-16T16:25:36Z-
dc.date.issued2022-03-21-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage76pt_BR
dc.citation.epage98pt_BR
dc.identifier.issn2358-1239pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64031-
dc.description.abstractThe present text brings the discussion about the possibility of identification and cultural mediation from the analysis of the participation and involvement of individuals in systematic (workshops) and unsystematic activities (parties and celebrations) offered under the Sport and Leisure Program of the City developed in the State da Bahia, PELC-Bahia, between the years 2017 and 2019. To this end, it uses an electronic questionnaire, in the Survey model, applied to the coordinators of the nucleus and social agents who worked in the 100 centers of the program during its development. From the reports of the individuals involved in the research, it was possible to verify that both the systematic and unsystematic activities developed within the scope of the program can be understood as a possibility of cultural mediation and can also influence the process of cultural identification of the individuals who were involved in the PELC -Bahia.pt_BR
dc.description.resumoO presente texto traz uma discussão sobre a possibilidade de identificação e de mediação cultural a partir da análise da participação e do envolvimento dos indivíduos nas atividades sistemáticas (oficinas) e assistemáticas (festas e comemorações) ofertadas no âmbito do Programa de Esporte e Lazer da Cidade desenvolvido no Estado da Bahia (PELC-Bahia), entre os anos de 2017 e 2019. Para tal, utilizou-se um questionário eletrônico, no modelo Survey, aplicado aos coordenadores de núcleo e aos agentes sociais que atuaram nos 100 núcleos do programa durante seu desenvolvimento. A partir do relato dos indivíduos envolvidos na pesquisa, foi possível verificar que tanto as atividades sistemáticas quanto as assistemáticas desenvolvidas no âmbito do programa podem ser entendidas como possibilidades de mediação cultural e, também, podem influenciar o processo de identificação cultural dos indivíduos que estiveram envolvidos no PELC-Bahia.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.departmentEEFFTO - ESCOLA DE EDUCAÇÃO FISICA, FISIOTERAPIA E TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira De Estudos Do Lazerpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMediação culturalpt_BR
dc.subjectEsportept_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherEducação Físicapt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherÉsportespt_BR
dc.titleIdentificação e mediação cultural no PELC-Bahia: participação e envolvimento dos beneficiários nas atividades do programapt_BR
dc.title.alternativeIdentification and cultural mediation in PELC-Bahia: participation and involvement of beneficiaries in program activitiespt_BR
dc.title.alternativeIdentificación y mediación cultural en PELC-Bahia: participación e implicación de los beneficiarios em las actividades del programapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/40582pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1417-0628pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2069-4316pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5277-0523pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IDENTIFICAÇÃO E MEDIAÇÃO CULTURAL NO PELC-BAHIA_ UM ESTUDO DE CASO.pdf327.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.