Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64138
Type: Artigo de Periódico
Title: Overcoming the challenges to offer quality training in psychiatric nursing
Other Titles: Superando os desafios para oferecer uma formação de qualidade em enfermagem psiquiátrica
Authors: Maria Odete Pereira
Amanda Márcia Dos Santos Reinaldo
Eliana Aparecida Villa
Alda Martins Gonçalves
Abstract: Objective: to report the experience of the Psychiatric Nursing professors of the Nursing Undergraduate Course of the Nursing School, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) and the challenges faced to offer quality training. Method: This is an experience report about the experience of Psychiatric Nursing professors of the Nursing Undergraduate Course of the Nursing School, UFMG. Results: After losing the workload of 120 hours in the Psychiatric Nursing Undergraduate Course, the area developed elective disciplines with a total of 330-hour load, in addition to extension and research projects. Final considerations:the precariousness of the area of Nursing training after curricular restructuring in a higher education institution, whether in relation to hour load or in the allocation of teaching vacancies, is in line with advances of the Brazilian Psychiatric Reform and epidemiological data of psychic illness and drug use.
Abstract: Objetivo: Relatar a experiência das docentes da área de Enfermagem Psiquiátrica do Curso de Graduação em Enfermagem da Escola de Enfermagem da Universidade Federal de Minas Gerais e os desafios enfrentados para ofertar um ensino de qualidade. Método: Trata-se de um relato de experiência acerca da vivência das docentes da área de Enfermagem Psiquiátrica da Graduação de Enfermagem da Escola de Enfermagem da UFMG. Resultados:Com a perda de 120 horas para o ensino de Enfermagem Psiquiátrica na graduação, a área lançou mão das disciplinas optativas, que totalizam 330 horas, além de projetos de extensão e pesquisa. Considerações finais: a precarização de uma área de form ação do enfermeiro após reestruturações curriculares em uma instituição de ensino superior, quer seja em relação às cargas horárias ou na alocação de vagas docentes, vai de encontro aos avanços da Reforma Psiquiátrica brasileira e aos dados epidemiológicos de adoecimento psíquico e uso de drogas.
Subject: Psychiatric Nursing
Mental Health
Holistic Nursing
Education
Nursing
Mental Disorders
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: ENF - DEPARTAMENTO DE ENFERMAGEM APLICADA
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: 10.1590/0034-7167-2018-0208
URI: http://hdl.handle.net/1843/64138
Issue Date: 2020
metadata.dc.url.externa: https://doi.org/10.1590/0034-7167-2018-0208
metadata.dc.relation.ispartof: Revista Brasileira de Enfermagem
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