Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDenise Brandão de Oliveira e Brittopt_BR
dc.creatorLidia Mara Silva Pintopt_BR
dc.date.accessioned2024-02-19T16:46:02Z-
dc.date.available2024-02-19T16:46:02Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue13pt_BR
dc.citation.spage25pt_BR
dc.citation.epage34pt_BR
dc.identifier.issn2238-1945pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64217-
dc.description.abstractThis paper refers to the description of a clinical case and approaches group speech-language therapy of children with difficulties in written language. The aim of the study was to evaluate the efficacy of a therapeutic proposal in a group with children with impairments in the process of appropriation of reading and writing. Four children, eight years old, complaining of difficulties in reading and writing were selected for the experiment. They were evaluated individually, stimulated with phonological awareness activities during fifteen one-hour meetings and individually re-evaluated. After the 15 stimulations, the data showed that the subjects developed reading, phonological awareness, writing, memory and copy skills, with significant gains in the evaluated tasks, which allows us to consider that the therapeutic proposal of group speech therapy sessions was effective.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho refere-se à descrição de caso clínico e aborda o atendimento fonoaudiológico em grupo de crianças com dificuldades em linguagem escrita. O objetivo do estudo foi avaliar a eficácia de uma proposta terapêutica em grupo com crianças com dificuldades no processo de apropriação da leitura e da escrita. Para realização do experimento foram escolhidas quatro crianças de oito anos de idade com queixa de dificuldades na leitura e na escrita. Elas foram avaliadas individualmente, estimuladas com atividades de consciência fonológica durante quinze encontros de uma hora cada e reavaliadas individualmente. Após as 15 estimulações os dados obtidos demonstraram que os sujeitos desenvolveram as habilidades de leitura, consciência fonológica, escrita, memória e cópia, com ganhos significativos nas tarefas avaliadas, o que permite considerar que a proposta terapêutica de realizar sessões de terapia fonoaudiológica em grupo mostrou-se eficazpt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE FONOAUDIOLOGIApt_BR
dc.publisher.departmentMEDICINA - FACULDADE DE MEDICINApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista NBCpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFonoaudiologiapt_BR
dc.subjectLinguagempt_BR
dc.subjectEstudos de Linguagempt_BR
dc.subjectLeiturapt_BR
dc.subject.otherFonoaudiologiapt_BR
dc.subject.otherLinguagem e culturapt_BR
dc.subject.otherLeiturapt_BR
dc.titleProposta terapêutica em grupo: dificuldades na apropriação da leitura e da escritapt_BR
dc.title.alternativeGroup therapeutic proposal: difficulties in appropriating reading and writingpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.metodista.br/revistas/revistas-izabela/index.php/bio/article/view/1533pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0974-6290pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PROPOSTA TERAPÊUTICA EM GRUPO_ DIFICULDADES NA APROPRIAÇÃO DA LEITURA E DA ESCRITA.pdf242.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.