Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64719
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorKatia Ferreira Costa Campospt_BR
dc.creatorAna Paula de Lima Bezerrapt_BR
dc.creatorFernanda Gonçalves de Souzapt_BR
dc.creatorVanessa de Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2024-02-26T17:52:34Z-
dc.date.available2024-02-26T17:52:34Z-
dc.date.issued2022-04-22-
dc.citation.volume19pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage27pt_BR
dc.citation.epage34pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21450/rahis.v19i1.7449pt_BR
dc.identifier.issn2177-2754pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64719-
dc.description.abstractObjective: the objective of this study is to report the experience provided during the subject Health Topics III - Management of Continuing Education in Health, as an option for the Health Services Management course at the Federal University of Minas Gerais, with the participation of students and of health service professionals. Theoretical foundation: The importance of Continuing Education in Health (EPS) to improve daily work is evident, but EPS is still poorly articulated in actions, being a challenge in the health area. Method: This is a descriptive study of the experience report type. Results: There was satisfaction and positive evaluations by the participating students and professionals who were able to understand and consolidate knowledge about EPS in the daily management and care practices. Conclusion: It is hoped that this work will stimulate reflections on the importance of associating theory and practice in the context of EPS, enabling learning based on the reality of management and the improvement of health work.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo: o objetivo desse estudo é relatar a experiência proporcionada durante a disciplina Tópicos em Saúde III - Gestão da Educação Permanente em Saúde, como optativa do curso de Gestão de Serviços de Saúde da Universidade Federal de Minas Gerais, contando com a participação de discentes e de profissionais dos serviços de saúde. Fundamentação teórica: A importância da Educação Permanente em Saúde (EPS) para a melhoria do cotidiano do trabalho é evidente, mas a EPS ainda é pouco articulada nas ações, sendo um desafio na área da saúde. Método: Trata-se de um estudo descritivo do tipo relato de experiência. Resultados: Constatou-se a satisfação e avaliações positivas por parte dos discentes e profissionais participantes que puderam compreender e consolidar conhecimentos sobre EPS no dia a dia da gestão e das práticas assistenciais. Conclusão: Espera-se que este trabalho estimule reflexões sobre a importância de se associar teoria e prática no âmbito da EPS, possibilitando o aprendizado baseado na realidade da gestão e a melhoria do trabalho em saúde.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMpt_BR
dc.publisher.departmentMEDICINA - FACULDADE DE MEDICINApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Administração Hospitalar e Inovação em Saúdept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Permanentept_BR
dc.subjectGestão em Saúdept_BR
dc.subjectSaúdept_BR
dc.subject.otherSaúde públicapt_BR
dc.subject.otherAtenção Primária à Saúdept_BR
dc.subject.otherAdministração hospitalarpt_BR
dc.titleEducação permanente na formação de gestores: desenvolvimento de referências técnicas municipaispt_BR
dc.title.alternativePermanent education in the training of managers: development of municipal technical referencespt_BR
dc.title.alternativeEducación permanente en la formación de directores: desarrollo de referencias técnicas municipalespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/rahis/article/view/7449pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5877-0030pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.