Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdriana Maria Valladão Novais Van Pettenpt_BR
dc.creatorAdriana Araújo Pereira Borgespt_BR
dc.creatorMaria Luísa Magalhães Nogueirapt_BR
dc.date.accessioned2024-02-28T17:31:06Z-
dc.date.available2024-02-28T17:31:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume40pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24933/horizontes.v40i1.1402pt_BR
dc.identifier.issn2317-109Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64878-
dc.description.abstractThe Covid-19 pandemic has impacted higher education students. There are few studies dedicated to understanding the conditions under which students with disabilities faced the implementation of Emergency Remote Teaching. A survey was carried out with the participation of 156 students with disabilities through an online questionnaire. We sought to identify whether these students had adequate support during the pandemic, as well as the preferred resources and technologies for the scenario. The results indicate that the availability of resources was fragile, many did not receive any support. This is an already vulnerable group, for whom socioeconomic issues have been a major obstacle during the pandemic, in addition to the absence of specific strategies aimed at mental health.pt_BR
dc.description.resumoA pandemia da Covid-19 trouxe impactos para os estudantes da graduação. Poucos são os estudos dedicados a compreender em que condições alunos com deficiência enfrentaram a implantação do ensino remoto emergencial. Foi realizada uma pesquisa que contou com a participação de 156 alunos com deficiência, por meio de um questionário online. Buscou-se identificar se esses alunos tiveram suporte adequado durante a pandemia e os recursos e as tecnologias preferidos nesse cenário. Os resultados indicam que a disponibilidade de recursos foi frágil e muitos estudantes não receberam nenhum suporte. Esse é um grupo já vulnerável, para quem as questões socioeconômicas significaram um obstáculo importante durante a pandemia, somadas à ausência de estratégias específicas voltadas à saúde mental.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONALpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofHorizontespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDeficiênciapt_BR
dc.subjectEnsino superiorpt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.subjectPandemiapt_BR
dc.subjectAcessibilidadept_BR
dc.subject.otherPessoas com deficiênciapt_BR
dc.subject.otherUniversidadespt_BR
dc.subject.otherCOVID-19pt_BR
dc.subject.otherAcessibilidadept_BR
dc.titleAlunos com deficiência na graduação em tempos de pandemia da Covid-19pt_BR
dc.title.alternativeStudents with disabilities in higher education in times of the COVID-19 pandemicpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistahorizontes.usf.edu.br/horizontes/article/view/1402pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7979-2319pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0493-0099pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9024-4671pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alunos com deficiência na graduação em tempos de pandemia da Covid-19.pdf352.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.