Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/64878
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Adriana Maria Valladão Novais Van Petten | pt_BR |
dc.creator | Adriana Araújo Pereira Borges | pt_BR |
dc.creator | Maria Luísa Magalhães Nogueira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-02-28T17:31:06Z | - |
dc.date.available | 2024-02-28T17:31:06Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.citation.volume | 40 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24933/horizontes.v40i1.1402 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2317-109X | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/64878 | - |
dc.description.abstract | The Covid-19 pandemic has impacted higher education students. There are few studies dedicated to understanding the conditions under which students with disabilities faced the implementation of Emergency Remote Teaching. A survey was carried out with the participation of 156 students with disabilities through an online questionnaire. We sought to identify whether these students had adequate support during the pandemic, as well as the preferred resources and technologies for the scenario. The results indicate that the availability of resources was fragile, many did not receive any support. This is an already vulnerable group, for whom socioeconomic issues have been a major obstacle during the pandemic, in addition to the absence of specific strategies aimed at mental health. | pt_BR |
dc.description.resumo | A pandemia da Covid-19 trouxe impactos para os estudantes da graduação. Poucos são os estudos dedicados a compreender em que condições alunos com deficiência enfrentaram a implantação do ensino remoto emergencial. Foi realizada uma pesquisa que contou com a participação de 156 alunos com deficiência, por meio de um questionário online. Buscou-se identificar se esses alunos tiveram suporte adequado durante a pandemia e os recursos e as tecnologias preferidos nesse cenário. Os resultados indicam que a disponibilidade de recursos foi frágil e muitos estudantes não receberam nenhum suporte. Esse é um grupo já vulnerável, para quem as questões socioeconômicas significaram um obstáculo importante durante a pandemia, somadas à ausência de estratégias específicas voltadas à saúde mental. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONAL | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.department | FAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Horizontes | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Deficiência | pt_BR |
dc.subject | Ensino superior | pt_BR |
dc.subject | Covid-19 | pt_BR |
dc.subject | Pandemia | pt_BR |
dc.subject | Acessibilidade | pt_BR |
dc.subject.other | Pessoas com deficiência | pt_BR |
dc.subject.other | Universidades | pt_BR |
dc.subject.other | COVID-19 | pt_BR |
dc.subject.other | Acessibilidade | pt_BR |
dc.title | Alunos com deficiência na graduação em tempos de pandemia da Covid-19 | pt_BR |
dc.title.alternative | Students with disabilities in higher education in times of the COVID-19 pandemic | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://revistahorizontes.usf.edu.br/horizontes/article/view/1402 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7979-2319 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0493-0099 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9024-4671 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Alunos com deficiência na graduação em tempos de pandemia da Covid-19.pdf | 352.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.