Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/65386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuiza de Sousa Lima Macedopt_BR
dc.creatorAna Paula Guimarães Santos de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-03-06T20:23:19Z-
dc.date.available2024-03-06T20:23:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume25pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage315pt_BR
dc.citation.epage342pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35699/2447-6218.2022.39107 315pt_BR
dc.identifier.issn1981-3171pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/65386-
dc.description.abstractThis article reflects on the triad tourism, museums, and leisure from the public study. It consists of quantitative research conducted in two science museums in Brazil. The sample was 342 forms distributed equally between the surveyed institutions, 171 each. Two instruments were used to obtain data: the form for the quantitative approach and field observation, which enabled the observation of qualitative data. For the statistical treatment of the database, the R program, version 3.6.1 was used, through regression and correlation analysis. The results point out that the profile of the public is similar to others both in the national and international context and confirm the elite status of these spaces. In the specific case of Brazil, the cultural factor can be highlighted as a defining feature of distancing the population. A surprise identified in the survey was the low rate found for visitors who can be defined as tourists.pt_BR
dc.description.resumoO artigo reflete sobre turismo, museus e lazer a partir do estudo de público. Consiste em pesquisa quantitativa realizada em dois museus de ciências em Belo Horizonte, Minas Gerais. A amostra foi 342 formulários, distribuídos entre as instituições pesquisadas, sendo 171 em cada. Para a obtenção dos dados foram utilizados dois instrumentos: formulário para a abordagem quantitativa e a observação de campo, para dados qualitativos. Para o tratamento dos dados, foi utilizado o programa R, versão 3.6.1, com análise de regressão e correlação. Os resultados apontam que o perfil do público se assemelha a outros no contexto nacional e internacional e confirmam o status de elite dos espaços. No caso específico do Brasil, o fator cultural pode ser destacado como uma característica definidora do distanciamento da população. Uma surpresa identificada na pesquisa foi o baixo índice de visitantes que podem ser definidos como turistas.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIGC - DEPARTAMENTO DE GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLICERE - Revista do Programa de Pós-graduação Interdisciplinar em Estudos do Lazer-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMuseuspt_BR
dc.subjectAtividades de lazerpt_BR
dc.subjectTurismopt_BR
dc.subject.otherMuseuspt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherTurismopt_BR
dc.titleMuseus para quem? Interações entre perfil de público, lazer e turismopt_BR
dc.title.alternativeMuseums for whom? Interactions between public profile, leisure and tourismpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/licere/article/view/39107pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4009-2873pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5856-9724pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Museus para quem interações entre perfil de público, lazer e turismo.pdf978.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.