Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/66912
Type: Artigo de Periódico
Title: Música e autismo: um relato de experiência entre a musicoterapia e a educação musical especial
Other Titles: Music and autism: an experience report between music therapy and special music education
Authors: Marina Horta Freire
Gleisson do Carmo Oliveira
Maria Betânia Parizzi
Abstract: Este artigo apresenta um relato de experiência, construído a partir de um caso musicoterapêutico, com uma criança com autismo, cuja abordagem terapêutica apresentou nítida correlação com a Educação Musical Especial. Assim, refletiremos aqui sobre essa provável interface entre a Musicoterapia e a Educação Musical Especial: num primeiro momento iremos distinguir e apontar as peculiaridades de cada área e, a seguir, tecer as aproximações entre elas, as quais serão exemplificadas por meio do relato de experiência.
Abstract: This article presents an experience report, constructed from a Music Therapy case, with a child with autism, whose therapeutic approach showed a clear correlation with Special Musical Education. Thus, we will reflect here on this probable interface between Music Therapy and Special Music Education: at first we will distinguish and point out the peculiarities of each area and then weave the approximations between them, which will be exemplified by the experience report.
Subject: Musicoterapia
Educação musical
Educação especial
Autismo
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: MUSICA - ESCOLA DE MUSICA
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/66912
Issue Date: 2017
metadata.dc.url.externa: https://musicoterapia.revistademusicoterapia.mus.br/index.php/rbmt/article/view/173
metadata.dc.relation.ispartof: Brazilian Journal of Music Therapy
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.