Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/67684
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Luiza de Quadrospt_BR
dc.creatorDalva Ester da Costa Ferreirapt_BR
dc.creatorRoberta Guimarães Corrêapt_BR
dc.date.accessioned2024-04-25T14:14:59Z-
dc.date.available2024-04-25T14:14:59Z-
dc.date.issued2023-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20396/riesup.v9i00.8660820pt_BR
dc.identifier.issn2446-9424pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/67684-
dc.description.abstractLearning Chemistry has been associated with the construction of meanings for the information presented in classes. Such process is no different in higher education, especially when the concepts are not associated with the future field of work. To build meanings in the General Chemistry class offered to students in an Aquaculture course, we developed the activities thatled to this article. For this, we used problem-based learning strategies in a class of students in this course and analyzed their involvement with the activities developed. We observed an appreciation of the content and an active participation of studentsat all stages. The greater appreciation of the discipline observed in this class can have implications for General Chemistry professors, in addition to challenging us to plan new experiences.pt_BR
dc.description.resumoA partir de perspectivas construtivistas, a aprendizagem implica na busca pelo significado das “coisas”. Aprender Química na sala de aula, portanto, remete à construção de significados para os conceitos que ali circulam e, no Ensino Superior, é indicado que esses conceitos sejam associados ao campo de trabalho futuro do aprendiz. Com o objetivo de construir significados na disciplina de Química Geral ofertada aos estudantes de um curso de Aquacultura, desenvolvemos as atividades que culminaram neste trabalho. Para isso, usamos estratégias oriundas da aprendizagem baseada em problemas em uma turma de estudantes desse curso e analisamos o envolvimento deles com as atividades. Observamos uma valorização do conteúdo desenvolvido e uma participação ativa dos estudantes em todas as etapas. A maior valorização da disciplina observada nessa turma pode trazer implicações para os professores de Química Geral, além de nos desafiar a planejar novas experiências.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Internacional de Educação Superiorpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino superiorpt_BR
dc.subjectEnsino de graduaçãopt_BR
dc.subjectQuímicapt_BR
dc.subjectAprendizagem baseada em problemaspt_BR
dc.subject.otherUniversidades e faculdadespt_BR
dc.subject.otherAnalise quimicapt_BR
dc.subject.otherAprendizagem baseada em problemaspt_BR
dc.subject.otherQuimica - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleEu só quero criar peixes! A construção de significados para conceitos químicos em um curso de Aquaculturapt_BR
dc.title.alternativeI just want to raise fish! The construction of meanings for chemical concepts in an Aquaculture coursept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8660820pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9175-7604pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8648-2394pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4720-5401pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eu só quero criar peixes! a construção de significados para conceitos químicos.pdf311.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.