Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNatalino Neves da Silvapt_BR
dc.creatorAna Márcia da Silva Costapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-10T00:06:24Z-
dc.date.available2024-05-10T00:06:24Z-
dc.date.issued2021-04-24-
dc.citation.volume39pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spagee021012pt_BR
dc.citation.epage18pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24933/horizontes.v39i1.893pt_BR
dc.identifier.issn2317-109Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68163-
dc.description.abstractThis text is the result of a Scientific Initiation research that was part of the project UBUNTU/NUPEAAs - Center for African, Afro-Brazilian and Diaspora Studies - of the Minas Gerais State Department of Education (SEE-MG), high school in a state school located in Areado, southern Minas Gerais. We sought to investigate how the history and culture of the black population in the region are valued through the work done by Associação Terno do Congo Nossa Senhora do Rosário of Areado-MG. The perspective of the oral history approach guided the methodological realization of the study. The results achieved revealed the importance of working to value the Afro-Brazilian culture with the students inserted in this level of education.pt_BR
dc.description.resumoEste texto é resultado de uma pesquisa de Iniciação Científica que integrou o projeto UBUNTU/NUPEAAs – Núcleo de Estudos Africanos, Afro-brasileiros e da Diáspora – da Secretaria de Estado de Educação de Minas Gerais (SEE-MG), realizada no ensino médio em uma escola estadual, localizada no município de Areado, no Sul de Minas Gerais. Buscou-se investigar como a história e cultura da população negra na região são valorizadas por meio do trabalho realizado pela Associação Terno do Congo Nossa Senhora do Rosário. A perspectiva da abordagem da história oral norteou a realização metodológica do estudo. Os resultados alcançados revelam à importância de se trabalhar a valorização da cultura afro-brasileira com os(as) estudantes inseridos nesse nível de ensino.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofHorizontespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCongadapt_BR
dc.subjectEducação das Relações Étnico-Raciaispt_BR
dc.subjectEnsino Médiopt_BR
dc.subject.otherEnsino Médiopt_BR
dc.subject.otherRelações Étnicaspt_BR
dc.subject.otherCongadaspt_BR
dc.titleValorizando a manifestação político-religiosa e cultural da Associação Terno do Congo Nossa Senhora do Rosário em Areado-MGpt_BR
dc.title.alternativeValuing the political-religious and cultural manifestation of the Associação Terno do Congo Nossa Senhora do Rosário em Areado-MGpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistahorizontes.usf.edu.br/horizontes/article/view/893pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1746-8713pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0645-6610pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.