Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68307
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSandro Vinicius Sales dos Santospt_BR
dc.date.accessioned2024-05-14T20:08:18Z-
dc.date.available2024-05-14T20:08:18Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage117pt_BR
dc.citation.epage142pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14210/contrapontos.v16n1.p117-142pt_BR
dc.identifier.issn1984-7114pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68307-
dc.description.abstractThe article introduces the elements that make up the experiences produced by children in the Early Learning environment. The category experience was refined based on the criticism of culture and modernity in Walter Benjamin and Social Studies of Childhood. This qualitative study aimed to capture the density of children’s actions. It was found that children’s experiences are the result of a combining of the actions that they develop in the relations they establish with the artifacts, in the relations between themselves and adults, and in the relationships among the children themselves. Through their experiences within the institution, the children articulate these experiences through the situations experienced in different temporalities from those of adults, thereby creating fields experience.pt_BR
dc.description.resumoO artigo apresenta os elementos que compõem as experiências produzidas pelas crianças no ambiente da Educação Infantil. A categoria experiência foi refinada a partir da crítica da cultura e da modernidade de Walter Benjamin e dos Estudos Sociais da Infância. O estudo de caráter qualitativo buscou captar a densidade das ações das crianças. Identificou-se que as experiências das crianças são resultantes da combinatória de ações que elas desenvolvem nas relações que estabelecem com os artefatos, nas relações vivenciadas entre elas e os adultos e por último nas relações entre as próprias crianças. Ao vivenciar as experiências no âmbito da instituição, as crianças articulam-nas a situações vividas em temporalidades distintas das dos adultos, criando, assim, campos de experiências.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Contrapontospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectCriançaspt_BR
dc.subjectInfânciaspt_BR
dc.subjectCampos de experiênciapt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherCriançapt_BR
dc.subject.otherInfânciapt_BR
dc.subject.otherExperiênciaspt_BR
dc.titleElementos constitutivos da experiência infantilpt_BR
dc.title.alternativeConstituent elements of childhood experiencept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.univali.br/index.php/rc/article/view/7802pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9666-3639pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elementos constitutivos da experiência infantil.pdf485.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.