Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/68307
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Sandro Vinicius Sales dos Santos | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-05-14T20:08:18Z | - |
dc.date.available | 2024-05-14T20:08:18Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 16 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 117 | pt_BR |
dc.citation.epage | 142 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.14210/contrapontos.v16n1.p117-142 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1984-7114 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/68307 | - |
dc.description.abstract | The article introduces the elements that make up the experiences produced by children in the Early Learning environment. The category experience was refined based on the criticism of culture and modernity in Walter Benjamin and Social Studies of Childhood. This qualitative study aimed to capture the density of children’s actions. It was found that children’s experiences are the result of a combining of the actions that they develop in the relations they establish with the artifacts, in the relations between themselves and adults, and in the relationships among the children themselves. Through their experiences within the institution, the children articulate these experiences through the situations experienced in different temporalities from those of adults, thereby creating fields experience. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo apresenta os elementos que compõem as experiências produzidas pelas crianças no ambiente da Educação Infantil. A categoria experiência foi refinada a partir da crítica da cultura e da modernidade de Walter Benjamin e dos Estudos Sociais da Infância. O estudo de caráter qualitativo buscou captar a densidade das ações das crianças. Identificou-se que as experiências das crianças são resultantes da combinatória de ações que elas desenvolvem nas relações que estabelecem com os artefatos, nas relações vivenciadas entre elas e os adultos e por último nas relações entre as próprias crianças. Ao vivenciar as experiências no âmbito da instituição, as crianças articulam-nas a situações vividas em temporalidades distintas das dos adultos, criando, assim, campos de experiências. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Contrapontos | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject | Crianças | pt_BR |
dc.subject | Infâncias | pt_BR |
dc.subject | Campos de experiência | pt_BR |
dc.subject.other | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject.other | Criança | pt_BR |
dc.subject.other | Infância | pt_BR |
dc.subject.other | Experiências | pt_BR |
dc.title | Elementos constitutivos da experiência infantil | pt_BR |
dc.title.alternative | Constituent elements of childhood experience | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.univali.br/index.php/rc/article/view/7802 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-9666-3639 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Elementos constitutivos da experiência infantil.pdf | 485.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.