Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMaria Isabel Antunes Rochapt_BR
dc.creatorMaria de Fátima Almeida Martinspt_BR
dc.creatorMonica Castagna Molinapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-15T20:12:37Z-
dc.date.available2024-05-15T20:12:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume24pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1590/S1413-24782019240051pt_BR
dc.identifier.issn1809-449Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68353-
dc.description.abstractThis text aims at discussing the production of knowledge in degree courses of Education for Rural Areas, seeking to understand its contribution to expand and strengthen the principles, concepts and practices articulated by the Movement for Education for Rural Areas. Data were obtained from the Dissertation and Thesis Bank of the Coordination of High-level Staff Qualifying (Capes), Research Groups Platform of the National Counsel for Scientific and Technological Development (CNPq) and from published academic papers. The set of production indicates the presence of research carried out in all regions of the country, addressing themes that deal with both the specificities of teacher qualification offered by these courses to rural laborers, as well as issues related to teacher qualification and practice in a generic sense. To conclude, it is demonstrated that this format has been contributing to the dialogue between public education without losing the specificities demanded by the education for rural areas.pt_BR
dc.description.resumoEste texto objetiva discutir a produção do conhecimento no âmbito das licenciaturas em Educação do Campo buscando compreender sua contribuição para ampliar e fortalecer os princípios, conceitos e práticas articulados pelo Movimento da Educação do Campo. Os dados foram obtidos no Banco de Dissertações e Teses da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes), na Plataforma de Grupos de Pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) e em trabalhos acadêmicos já publicados. O conjunto da produção indica a presença de pesquisas desenvolvidas em todas as regiões do país, abordando temáticas que tratam tanto das especificidades da formação docente ofertada por esses cursos aos sujeitos camponeses quanto de questões relacionadas à formação e prática docente como um todo. Para concluir, demonstra-se que esse formato vem contribuindo para o diálogo entre a educação pública sem perder a especificidade demandada pela educação do campo.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS APLICADAS À EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista brasileira de educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProdução do conhecimentopt_BR
dc.subjectEducação do campopt_BR
dc.subjectLicenciatura em Educação do Campopt_BR
dc.subjectEducação públicapt_BR
dc.subject.otherConhecimento - Produçãopt_BR
dc.subject.otherEducação do campopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.titleA produção do conhecimento na licenciatura em Educação do Campo: desafios e possibilidades para o fortalecimento da educação do campopt_BR
dc.title.alternativeKnowledge production in the degree course of education for rural areas: challenges and possibilities for strengthening education for rural areaspt_BR
dc.title.alternativeProducción de conocimientos en los grados de educación en áreas rurales: desafíos y posibilidades para fortalecer la educación en áreas ruralespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.scielo.br/j/rbedu/a/kLbkvLHNmMNqTwYR6TW9Rym/#pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4044-6723pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0001-9244-3404pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0001-9901-9526pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.