Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Paula Zaboroskipt_BR
dc.creatorJáima Pinheiro de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-20T20:19:18Z-
dc.date.available2024-05-20T20:19:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.issue11pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2788pt_BR
dc.identifier.issn2386-7418pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68477-
dc.description.abstractThe objective was to characterize the profile of scientific studies about students with intellectual disabilities, specifically concerning to the pedagogical resources and teaching strategies evolved for written production. The systematized search for the theses and dissertations, published between 2008 and 2017 in Portuguese, was carried out in the database of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD). The profile of the scientific studies was categorized through content analysis. The results indicated thatfew works (n=53) complied with the search criteria and it was verified several investigation themes. Most of the studies analyzed the inclusion process, in fact, only 6 works investigated the strategies of alphabetization and literacy developed with thesestudents.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo foi caracterizar o perfil das pesquisas acerca dos estudantes com deficiência intelectual sobre recursos e estratégias de ensino desenvolvidas à produção escrita. A busca sistematizada das teses e dissertações foi realizada na base de dados da Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações, publicadas entre 2008 a 2017 em Português. O perfil das pesquisas foi categorizado por meio da análise de conteúdo. Resultados indicaram que poucas pesquisas atenderam aos critérios e constatamos diversos temas de investigação. A maioria analisou o processo de inclusão e apenas 6 pesquisas investigaram as estratégias de alfabetização e letramento desenvolvidas com estes estudantes.pt_BR
dc.description.sponsorshipFAPESP - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulopt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de estudios e investigación en psicología y educaciónpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectPesquisas científicaspt_BR
dc.subjectDeficiência intelectualpt_BR
dc.subjectPrática pedagógicapt_BR
dc.subjectEscritapt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherDeficiência intelectualpt_BR
dc.subject.otherEnsinopt_BR
dc.subject.otherEscritapt_BR
dc.titlePerfil das pesquisas sobre estratégias de ensino da escrita com estudantes com deficiência intelectualpt_BR
dc.title.alternativeProfile of scientific studies about teaching strategies on writing with students with intellectual disabilitypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/reipe.2017.0.11.2788pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0156-3804pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.