Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLeonardo de Miranda Siqueirapt_BR
dc.creatorLuiz Paulo Ribeiropt_BR
dc.creatorMaria Isabel Antunes-rochapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-20T20:23:37Z-
dc.date.available2024-05-20T20:23:37Z-
dc.date.issued2020-12-30-
dc.citation.volume3pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage210pt_BR
dc.citation.epage228pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.47456/krkr.v3i4.31997pt_BR
dc.identifier.issn2526-2688pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68488-
dc.description.abstractThis article presents an excerpt from a doctoral research whose objective was to investigate the Social Representations of Educators at the Family Centers of Alternation Training on Agroecology. In particular, in this article, we walk the path of analyzing CEFFAS educators' understanding of agroecology. As a methodology, the data were collected from structured questionnaires. The sample group was composed of educators from 18 CEFFAS, where 110 questionnaires were applied and 65 responses were returned. The results pointed to an understanding of agroecology anchored in elements of the CEFFAS context, as well as elements that refer to the subjects' trajectory. In any case, he hopes that this research can contribute to the approximation of the matrices: field education, alternation pedagogy and agroecology.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo apresenta um recorte de uma pesquisa de doutorado cujo objetivo foi investigar as Representações Sociais dos Educadores dos Centros Familiares de Formação em Alternância Sobre Agroecologia. Em especial, neste artigo, trilhamos o caminho de analisar a compreensão dos educadores do Ceffas sobre agroecologia. Como metodologia, os dados foram coletados a partir de questionários estruturados. O grupo amostral foi composto por educadores de 18 Ceffas do Estado do Espírito Santo, onde foram aplicados 110 questionários, tendo retorno de 65 respostas. Os resultados apontaram para uma compreensão de agroecologia ancorada em elementos do contexto dos Ceffas, assim como elementos que se referem à trajetória dos sujeitos. De toda forma, espera-se que esta pesquisa possa contribuir para aproximação das matrizes: educação do campo, pedagogia da alternância e agroecologia.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS APLICADAS À EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofKiri-Kerê – Pesquisa em Ensinopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCampesinatopt_BR
dc.subjectAgronegóciopt_BR
dc.subjectAgricultura familiarpt_BR
dc.subject.otherRepresentações Sociaispt_BR
dc.subject.otherAgronegócios - Brasilpt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEducação ruralpt_BR
dc.titleAgroecologia no contexto da educação do campo e da pedagogia da alternânciapt_BR
dc.title.alternativeAgroecology in the context of field education and alternation pedagogypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufes.br/kirikere/article/view/31997pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0007-9007-9072pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Agroecologia no contexto da educação do campo e da pedagogia da alternância.pdf259.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.