Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMaria Almerinda de Souza Matospt_BR
dc.creatorDanilo Batista de Souzapt_BR
dc.creatorJáima Pinheiro de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-21T20:26:04Z-
dc.date.available2024-05-21T20:26:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume14pt_BR
dc.citation.issueEspecialpt_BR
dc.citation.spage760pt_BR
dc.citation.epage774pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12205pt_BR
dc.identifier.issn1982-5587pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68498-
dc.description.abstractWe present in this work discussions about the process of inclusion of the target audience of Special Education in Early Childhood Education in Manaus (AM), with emphasis on the accessibility situation. For this, we present data of students included in the schools of the Municipal Education Department of Manaus and we exemplify the condition of accessibilityin two schools. Thus, we defend that the school plays an important role, since it is one of the first spaces of public experience of the child. In the context of inclusion and universal design it is expected that school spaces will be constructed taking into account the possibility of their use by all students.pt_BR
dc.description.resumoApresentamos neste trabalho discussões sobre o processo de inclusão do público-alvo da Educação Especial na Educação Infantil em Manaus (AM), com ênfase na situação da acessibilidade. Para isso, apresentamos dados de alunos incluídos nas escolas da Secretaria Municipal de Educação de Manaus e exemplificamos a condição da acessibilidade em duas escolas. Assim, defendemos que a escola possui um papel importante, pois é um dos primeiros espaços de vivência pública da criança. No contexto da inclusão e do desenho universal espera-se que os espaços escolares sejam construídos levando em conta a sua possibilidade de utilização por todos os alunos.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista ibero-americana de estudos em educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAcessibilidadept_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectInclusão escolarpt_BR
dc.subject.otherAcessibilidadept_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherEducação inclusivapt_BR
dc.titleAcessibilidade e educação infantil: o processo de inclusão do público-alvo da educação especial em Manaus/AMpt_BR
dc.title.alternativeAccessibility and child education: the process of inclusion of target audience of special education in Manaus/AMpt_BR
dc.title.alternativeAccesibilidad y educación infantil: el proceso de inclusión del público-punto de educación especial en Manaus/AMpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12205pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6017-3614pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0156-3804pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.