Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorKaren Regiane Sorianopt_BR
dc.creatorSimara Pereira da Matapt_BR
dc.creatorFlaviane Pelloso Molina Freitaspt_BR
dc.creatorMarcela Silva da Luzpt_BR
dc.creatorJáima Pinheiro de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-21T20:26:49Z-
dc.date.available2024-05-21T20:26:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume40pt_BR
dc.citation.issue17pt_BR
dc.identifier.issn0798-1015pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68500-
dc.description.abstractThis research aimed to trace the profile of students and teachers from two regions of Brazil to verify their satisfaction regarding the disciplines about Special Education in their curricular matrices during their initial training. The data collection was carried out through the application of questionnaires. The participants claimed absence of practices during this training and dissatisfaction with the hours of content related to Special Education.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa objetivou traçar o perfil de estudantes e professores de duas regiões do Brasil para verificar a satisfação destes quanto às disciplinas que abordaram a Educação Especial em suas matrizes curriculares, ao longo de sua formação inicial. A coleta de dados foi efetivada por meio da aplicação de questionários. Os participantes alegaram ausência de práticas durante essa formação e insatisfação com a carga horária de conteúdos relacionados à Educação Especial.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEspaciospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectInclusão escolarpt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectMatriz curricularpt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherEducação inclusivapt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherCurriculo - Avaliaçãopt_BR
dc.titleFormação inicial de professores e satisfação com a matriz curricular relacionada à educação especial e inclusivapt_BR
dc.title.alternativeInitial training of teachers and satisfaction with curricular matrix about special and inclusive educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistaespacios.com/a19v40n17/19401710.htmlpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3109-4436pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9178-3749pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.