Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/68500
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Karen Regiane Soriano | pt_BR |
dc.creator | Simara Pereira da Mata | pt_BR |
dc.creator | Flaviane Pelloso Molina Freitas | pt_BR |
dc.creator | Marcela Silva da Luz | pt_BR |
dc.creator | Jáima Pinheiro de Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-05-21T20:26:49Z | - |
dc.date.available | 2024-05-21T20:26:49Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.citation.volume | 40 | pt_BR |
dc.citation.issue | 17 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/68500 | - |
dc.description.abstract | This research aimed to trace the profile of students and teachers from two regions of Brazil to verify their satisfaction regarding the disciplines about Special Education in their curricular matrices during their initial training. The data collection was carried out through the application of questionnaires. The participants claimed absence of practices during this training and dissatisfaction with the hours of content related to Special Education. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta pesquisa objetivou traçar o perfil de estudantes e professores de duas regiões do Brasil para verificar a satisfação destes quanto às disciplinas que abordaram a Educação Especial em suas matrizes curriculares, ao longo de sua formação inicial. A coleta de dados foi efetivada por meio da aplicação de questionários. Os participantes alegaram ausência de práticas durante essa formação e insatisfação com a carga horária de conteúdos relacionados à Educação Especial. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Espacios | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação especial | pt_BR |
dc.subject | Inclusão escolar | pt_BR |
dc.subject | Formação docente | pt_BR |
dc.subject | Matriz curricular | pt_BR |
dc.subject.other | Educação especial | pt_BR |
dc.subject.other | Educação inclusiva | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - Formação | pt_BR |
dc.subject.other | Curriculo - Avaliação | pt_BR |
dc.title | Formação inicial de professores e satisfação com a matriz curricular relacionada à educação especial e inclusiva | pt_BR |
dc.title.alternative | Initial training of teachers and satisfaction with curricular matrix about special and inclusive education | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.revistaespacios.com/a19v40n17/19401710.html | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-3109-4436 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9178-3749 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Formação inicial de professores e satisfação com a matriz curricular relacionada à educação especial e inclusiva.pdf | 226.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.