Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/69565
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Francis Arthuso Paivapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9987569172150751pt_BR
dc.contributor.referee1Hermínia Maria Martins Lima Silveirapt_BR
dc.contributor.referee2Valdiene Aparecida Gomespt_BR
dc.creatorLuciene de Fátima Araújopt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3633079178710373pt_BR
dc.date.accessioned2024-07-02T14:42:58Z-
dc.date.available2024-07-02T14:42:58Z-
dc.date.issued2021-07-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/69565-
dc.description.abstractThis work intend to discuss how to introduce multimodal texts and make a reflection about the challenges of the work with the textual genre Infographic in Children’s Education. To fundament the study a synthesis was made about multimodal texts and an analysis of theorical studies about the subject. It presents reflections and possibilities of working with the multimodal texts since Child Education with kids of 5/6 years old. Developing this work also created an opportunity to discuss the importance of multimodal texts in Children’s Education and the possibilities of approaching it in this fase of schooling. It presents a report of experiences about the Emergency Remote Education during the pandemic of covid-19 and the interactions with kids and their families with WhatsApp. The work also provided exploration and knowledge of new digital technologies. Will be described a report of experiences of what was possible, in fact, develop during the pandemic in the years of 2020 and until June of 2021.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho pretende discutir como introduzir textos multimodais e fazer uma reflexão sobre os desafios do trabalho com o gênero textual infográfico na Educação Infantil. Para fundamentar o estudo foi feita uma síntese sobre textos multimodais e análise de estudos teóricos sobre o tema. Apresenta reflexões e possibilidades de trabalhar com os textos multimodais desde a Educação Infantil com crianças de 5/6 anos. Ao desenvolver este trabalho também criou-se a oportunidade de discutir a importância de textos multimodais na Educação Infantil e as possibilidades de abordá-los nesta fase de escolarização. Apresenta um relato de experiências sobre o Ensino Remoto Emergencial durante a pandemia do covid-19 e as interações com as crianças e suas famílias pelo WhatsApp. O trabalho também proporcionou exploração e conhecimento de novas tecnologias digitais. Será descrito um relato de experiências do que foi possível, de fato, desenvolver durante a pandemia nos anos de 2020 e até junho de 2021.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Língua Portuguesa: Teorias e Práticas de Ensino de Leitura e Produção de Textospt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pt/*
dc.subjectMultimodalidadept_BR
dc.subjectInfográficopt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectEnsino Remotopt_BR
dc.subject.otherLetramentopt_BR
dc.subject.otherEnsino a distânicapt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.titleMultimodalidades na Educação Infantilpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Portuguesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC PROLEITURA Luciene de Fatima Araujo revisado.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons