Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdemilson de Sousa Soarespt_BR
dc.date.accessioned2024-07-10T17:05:08Z-
dc.date.available2024-07-10T17:05:08Z-
dc.date.issued2022-08-29-
dc.citation.volume21pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage137pt_BR
dc.citation.epage157pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/REP-2022-64251pt_BR
dc.identifier.issn1982-7660pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70051-
dc.description.abstractThe text examines the conditions of database production on research for, with and about children, childhood and Early Childhood Education, identifying studies conducted on the relationship between childhood, popular education and social movements. The work is theoretical and bibliographic in nature and is located in the field of metaresearch, which is a research about researches. A total of 2,246 academic papers were catalogued, including 1,055 dissertations (46.97%), 395 theses (17.58%), 395 ANPEd papers (17.58%) and 401 articles (17.87%). Of this collection, only six studies specifically had as a theme the relationship between popular education, social movements and childhood. We conclude that metaresearch and the use of databases are relevant strategies to value, strengthen and qualify the investigations we are conducting in Brazilian universities and other research centers.pt_BR
dc.description.resumoO texto examina as condições de produção de base de dados sobre pesquisas para, com e sobre criança, infância e Educação Infantil, identificando estudos realizados sobre a relação entre infância, educação popular e movimentos sociais. O trabalho é de natureza teórica e bibliográfica e se situa no campo da metapesquisa, ou seja, trata-se de uma pesquisa sobre pesquisas. Um total de 2.246 trabalhos acadêmicos foi catalogado, sendo 1.055 dissertações (46,97%), 395 teses (17,58%), 395 trabalhos da ANPEd (17,58%) e 401 artigos (17,87%). Desse conjunto, apenas seis pesquisas tematizam especificamente a relação entre educação popular, movimentos sociais e infância. Concluímos que a metapesquisa e a utilização de bases de dados são estratégias relevantes para valorizar, fortalecer e qualificar as investigações que estamos conduzindo nas universidades brasileiras e em outros centros de pesquisa.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Educação Popularpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInfânciapt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectMetapesquisapt_BR
dc.subjectEducação Popularpt_BR
dc.subjectMovimentos sociaispt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherInfância e juventudept_BR
dc.subject.otherEducação popularpt_BR
dc.subject.otherEducação -- Pesquisapt_BR
dc.titleInfância, educação popular e movimentos sociais: pesquisa sobre pesquisaspt_BR
dc.title.alternativeChildhood, popular education and social movements: a research about researchespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/64251pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4056-1203pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Infância, educação popular e movimentos sociais.pdf279.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.