Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSheylazarth Presciliana Ribeiropt_BR
dc.creatorLuciano Silveira Coelhopt_BR
dc.creatorHélder Ferreira Isayamapt_BR
dc.creatorAládia Medinapt_BR
dc.creatorEdmur Stoppapt_BR
dc.date.accessioned2024-07-12T22:17:18Z-
dc.date.available2024-07-12T22:17:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage71pt_BR
dc.citation.epage85pt_BR
dc.identifier.doi10.17564/2316-3801.2021v9n2p71-86pt_BR
dc.identifier.issn2316-3801pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70505-
dc.description.abstractIn this article, we analyses of what children do as leisure, what they would like to do but do not do as leisure, what they do as an obligation, as well as obstacles to leisure experiences. The study has a confidence level of 95%, with a total sampling of 2400 interviews, being 211 with children (7-10 years) of the five Brazilian regions, performed by the survey technique. In Brazil, leisure is a children’s social right, which fortifies the international perspective of human rights. Brazilian children point out the school as their major obligation, followed by household duties. As for what they do as leisure, the physical-sporting interests are frequent activities over the weekend. In the weekdays, we did not have sufficient data to analyses the relationship between childhood and internet media. As for the barriers to living leisure, the lack of financial resource and time were revealed as great obstacles.pt_BR
dc.description.resumoNeste artigo apresentamos análises do que crianças fazem como lazer, o que gostariam de fazer e não fazem como lazer, o que fazem como obrigação, bem como obstáculos para vivências do lazer. O estudo tem nível de confiança de 95%, com amostragem total de 2400 entrevistas, sendo 211 com crianças (7-10 anos) das cinco regiões brasileiras realizadas pela técnica de survey. No Brasil, o lazer se apresenta como direito social para as crianças, fortalecendo a perspectiva internacional dos Direitos Humanos. As crianças brasileiras como obrigação apresentam a escola como resposta mais frequente, seguida pelos afazeres domésticos. Quanto ao que fazem como lazer, os interesses físico-esportivos são atividades frequentes no fim de semana, e, durante a semana, apresentamos a necessidade de mais dados sobre infância e mídias de internet. Quanto às barreiras para viver o lazer, a falta de recurso financeiro e de tempo foram apontados como os grandes empecilhos.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Interfaces Científicas - Humanas e Sociais-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherCriançaspt_BR
dc.subject.otherDireitos humanospt_BR
dc.titleLazer de crianças brasileiras: análise sobre o direito ao lazerpt_BR
dc.title.alternativeLeisure of brazilian children: analysis on the human right to leisurept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/9458/4479pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LAZER DE CRIANÇAS BRASILEIRAS.pdf323.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.