Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70875
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dc.creatorDanielle Fernandes Costa Machadopt_BR
dc.creatorMirna de Lima Medeirospt_BR
dc.creatorBraulio Figueiredo Alves da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2024-07-17T20:52:55Z-
dc.date.available2024-07-17T20:52:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.issue27/28pt_BR
dc.citation.spage1423pt_BR
dc.citation.epage1434pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9993pt_BR
dc.identifier.issn2182-1453pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70875-
dc.description.abstractBasing on Social Learning Theory, this qualitative and exploratory work aimed to identify factors associated with viewing of travel photos on social networks that may affect the beliefs and behaviors of users in relation to the destination and its tourist practices. Results indicated that the photographs, as well as influence the process of forming the image of destinations, create informational content that facilitates the learning of users, through modeling. This process stimulates the reproduction of the behavior observed and influences travel desires and the intention to adopt new tourist activities. It was possible to identify the following variables influence on this learning process, including: 1) the strength of ties and identification between pairs (transmitter and receiver of visual message), 2) degree of novelty that the image presents to the observer photos 3) perception of self-efficacy for adoption of the observed behavior and 4) type of content represented.pt_BR
dc.description.resumoFundamentando-se na Teoria da Aprendizagem Social, este trabalho, de caráter exploratório e qualitativo, teve como objetivo identificar os fatores associados à visualização de fotografias de viagem nas redes sociais que podem afetar as crenças e comportamentos dos usuários sobre o destino e suas práticas turísticas. O estudo permitiu constatar que as fotografias, além de influenciar o processo de formação da imagem de destinos, geram conteúdo informacional que permite que os usuários possam aprender, por via da modelação, o comportamento observado, ensejando novas atividades turísticas e desejos de viagem. Foi possível identificar que as seguintes variáveis exercem influência sobre esse processo de aprendizagem, incluindo: 1) força dos laços e identificação entre os pares (emissor e receptor da mensagem visual), 2) grau de novidade que a imagem apresenta para o observador das fotos, 3) percepção de auto eficácia para adoção do comportamento observado e, 4) tipo de conteúdo representado.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIGC - DEPARTAMENTO DE GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Turismo & Desenvolvimento-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAprendizagem socialpt_BR
dc.subjectRedes sociaispt_BR
dc.subjectFotografias de viagempt_BR
dc.subjectExperiênciapt_BR
dc.subject.otherAprendizagem socialpt_BR
dc.subject.otherRedes sociais on-linept_BR
dc.subject.otherFotografia de viagenspt_BR
dc.subject.otherExperiênciapt_BR
dc.titleDo voyeurismo virtual à aprendizagem social: efeitos da visualização de fotografias de viagens no comportamento dos usuários de redes sociaispt_BR
dc.title.alternativeFrom virtual voyeurism to social learning: effects of travel photo viewing on the behavior of social network userspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9993pt_BR
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