Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/72187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLívia Alípio Penidopt_BR
dc.creatorLidiane Aparecida Fernandespt_BR
dc.creatorSimara Regina Oliveira Ribeiropt_BR
dc.creatorMaicon Rodrigues Albuquerquept_BR
dc.creatorHerbert Ugrinowitschpt_BR
dc.creatorGuilherme Menezes Lagept_BR
dc.date.accessioned2024-07-31T18:19:12Z-
dc.date.available2024-07-31T18:19:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume17pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage37pt_BR
dc.citation.epage42pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36311/2674-8681.2016.v17n2.06.p37pt_BR
dc.identifier.issn2359-2974pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/72187-
dc.description.abstractThe physical education teacher, independently of his/her field of action, plays an important role in the identification of usual motor impairments in children with Autism Spectrum Disorder (ASD), as well as in the prescription of proper physical exercises as a strategy to promote quality of life and overall development. This study aims to analyse the knowledge of undergraduate students and teachers of physical education concerning autism disorder. A questionnaire was applied to 106 teachers and 40 students. Overall, the results found revealed that participants have no basic knowledge about ASD, as well as about motor behavior in children with ASD. These findings suggest that formation in physical education is lacking knowledge regarding inclusive education and ways to deal with diversity. Moreover, this subject deserves more research attention.pt_BR
dc.description.resumoO professor de educação física, independente da área de atuação, tem um importante papel tanto na identificação das alterações motoras características do Transtorno do Espectro Autista (TEA), como também na prescrição de exercícios físicos adequados como estratégia de promoção da qualidade de vida e desenvolvimento global. Este estudo teve por objetivo analisar o conhecimento de graduados e graduandos em educação física sobre o TEA. Foi aplicado um questionário a 146 participantes, sendo 106 graduados e 40 graduandos de Educação Física. Os resultados encontrados indicam que os graduados e graduandos em Educação Física, de forma geral, não possuem conhecimentos básicos sobre o TEA, assim como sobre o comportamento motor das crianças com TEA. Estes resultados sugerem que uma possível explicação está na formação de profissionais para a educação inclusiva e manejo das diversidades encontradas, sendo ainda um assunto que demanda mais atenção de pesquisadores e de profissionais da área.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE ESPORTESpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista da Associação Brasileira de Atividade Motora Adaptada-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação físicapt_BR
dc.subjectComportamento Motorpt_BR
dc.subjectAutismopt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherAutismopt_BR
dc.subject.otherTranstorno do espectro autistapt_BR
dc.titleConhecimento de graduados e graduandos em educação física sobre o autismopt_BR
dc.title.alternativeKnowledge of physical education teachers and undergraduate students on autismpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/sobama/article/view/6829pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Conhecimento de Graduados e Graduandos em.pdf309.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.