Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/72226
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Nathálya Gardênia de Holanda Marinho Nogueira | pt_BR |
dc.creator | Diego Augusto Paulon | pt_BR |
dc.creator | Bárbara de Paula Ferreira | pt_BR |
dc.creator | Lidiane Aparecida Fernandes | pt_BR |
dc.creator | Guilherme Menezes Lage | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-07-31T20:45:09Z | - |
dc.date.available | 2024-07-31T20:45:09Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.citation.volume | 24 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.5216/rpp.v24.64487 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1980-6183 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/72226 | - |
dc.description.abstract | The study aimed to investigate the level of knowledge of undergraduate and graduate students in physical education on Motor Learning. For this, a questionnaire with 20 questions was elaborated, the first part related to the identification of the participants and the second related to Motor Learning. The analysis was made based on the frequency of responses from the participants. Most of the participants stated that they knew what Motor Learning was. However, they showed difficulties about some information about the theoretical part. Also, the participants had difficulty in answering questions related to the factors that influence motor learning. Despite the knowledge about the theme effectively contributing to the way the physical education teacher plans and conducts his classes, the participants presented impasses in answering the questions. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo deste estudo foi investigar o nível de conhecimento de graduados e graduandos em Educação Física sobre Aprendizagem Motora. Para isso, foi elaborado um questionário com 20 questões, sendo a primeira parte relacionada à identificação dos participantes e a segunda relacionada à Aprendizagem Motora. A análise foi feita com base na frequência de respostas dos participantes. A maioria dos participantes afirmou que sabiam o que era Aprendizagem Motora. No en tanto, exibiram dificuldades em relação a algumas informações sobre a parte teórica. Além disso, os participantes apresentaram dificuldade em responder questões relacionadas aos fatores que influenciam a aprendizagem motora. Apesar do conhecimento sobre a temática contribuir efetivamente na forma pela qual o professor de educação física planeja e conduz as suas aulas, os participantes apresentaram impasses em responder às questões. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Pensar a Prática | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Aprendizagem Motora | pt_BR |
dc.subject.other | Educação física | pt_BR |
dc.subject.other | Professores de educação física | pt_BR |
dc.subject.other | Aprendizagem motora | pt_BR |
dc.title | O conhecimento do professor de educação física sobre aprendizagem motora | pt_BR |
dc.title.alternative | The knowledge of the physical education teacher about motor learning | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487/36390 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O conhecimento do professor de educação física sobre aprendizagem motora.pdf | 267.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.