Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/72226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNathálya Gardênia de Holanda Marinho Nogueirapt_BR
dc.creatorDiego Augusto Paulonpt_BR
dc.creatorBárbara de Paula Ferreirapt_BR
dc.creatorLidiane Aparecida Fernandespt_BR
dc.creatorGuilherme Menezes Lagept_BR
dc.date.accessioned2024-07-31T20:45:09Z-
dc.date.available2024-07-31T20:45:09Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume24pt_BR
dc.identifier.doi10.5216/rpp.v24.64487pt_BR
dc.identifier.issn1980-6183pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/72226-
dc.description.abstractThe study aimed to investigate the level of knowledge of undergraduate and graduate students in physical education on Motor Learning. For this, a questionnaire with 20 questions was elaborated, the first part related to the identification of the participants and the second related to Motor Learning. The analysis was made based on the frequency of responses from the participants. Most of the participants stated that they knew what Motor Learning was. However, they showed difficulties about some information about the theoretical part. Also, the participants had difficulty in answering questions related to the factors that influence motor learning. Despite the knowledge about the theme effectively contributing to the way the physical education teacher plans and conducts his classes, the participants presented impasses in answering the questions.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste estudo foi investigar o nível de conhecimento de graduados e graduandos em Educação Física sobre Aprendizagem Motora. Para isso, foi elaborado um questionário com 20 questões, sendo a primeira parte relacionada à identificação dos participantes e a segunda relacionada à Aprendizagem Motora. A análise foi feita com base na frequência de respostas dos participantes. A maioria dos participantes afirmou que sabiam o que era Aprendizagem Motora. No en tanto, exibiram dificuldades em relação a algumas informações sobre a parte teórica. Além disso, os participantes apresentaram dificuldade em responder questões relacionadas aos fatores que influenciam a aprendizagem motora. Apesar do conhecimento sobre a temática contribuir efetivamente na forma pela qual o professor de educação física planeja e conduz as suas aulas, os participantes apresentaram impasses em responder às questões.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPensar a Prática-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAprendizagem Motorapt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherProfessores de educação físicapt_BR
dc.subject.otherAprendizagem motorapt_BR
dc.titleO conhecimento do professor de educação física sobre aprendizagem motorapt_BR
dc.title.alternativeThe knowledge of the physical education teacher about motor learningpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487/36390pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O conhecimento do professor de educação física sobre aprendizagem motora.pdf267.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.