Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/77044
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Laís Fernanda Silva Deus | pt_BR |
dc.creator | Maria Aparecida Rodrigues da Rocha | pt_BR |
dc.creator | Marcos Vinicius Bortolus | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T20:06:40Z | - |
dc.date.available | 2024-09-30T20:06:40Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.citation.issue | 51; 6 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175957X | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/77044 | - |
dc.description.abstract | The mental health of students and their adaptation to university have been the subject of several studies. This article is an experience report and aims to share experiences and initial reflections on the process of creating and implementing the Welcoming Center of the School of Engineering (Naeeng) of the Federal University of Minas Gerais (UFMG). The goal of Naeeng is to provide welcome and guidance to students, technical-administrative staff in education and teaching staff of the School of Engineering of UFMG, by providing a space for differentiated listening, which goes beyond purely administrative procedures. Despite the challenges faced, it is clear that the implementation of the center has been effective, contributing to the proposal of a welcoming university. | pt_BR |
dc.description.resumo | A saúde mental do estudante e a sua adaptação à universidade têm sido objeto de estudo de diversas pesquisas. Este artigo é um relato de experiência e tem como objetivo socializar experiências e reflexões iniciais sobre o processo de criação e implementação do Núcleo Acolhimento da Escola de Engenharia (Naeeng) da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). O Naeeng tem como objetivo realizar o acolhimento e a orientação aos estudantes, aos servidores técnico-administrativos em educação e aos servidores docentes da Escola de Engenharia da UFMG, por meio da disponibilização de um espaço para a realização de uma escuta diferenciada, que ultrapasse os trâmites puramente administrativos. Apesar dos desafios enfrentados, percebe-se que a implementação do núcleo tem sido algo efetivo, que contribui para a proposta de uma universidade acolhedora | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | ENGENHARIA - ESCOLA DE ENGENHARIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congresso Brasileiro de Educação em Engenharia; Simpósio Internacional de Educação em Engenharia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Saúde Mental | pt_BR |
dc.subject | Ensino Superior | pt_BR |
dc.subject | Engenharia | pt_BR |
dc.subject.other | Saúde Mental | pt_BR |
dc.subject.other | Engenharia | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino Superior | pt_BR |
dc.title | O processo de criação e implementação do Núcleo de Acolhimento na Escola de Engenharia da Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.title.alternative | The process of creating and implementing the Reception Center at the School of Engineering of the Federal University of Minas Gerais | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | http://www.abenge.org.br/transfer.php/?arquivo=../dados/COBENGE23/COBENGE23_00315_00004307.pdf | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O PROCESSO DE CRIAÇÃO E IMPLEMENTAÇÃO.pdfA.pdf | 362.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.