Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-ANKNDD
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Edson Queiroz de Andradept_BR
dc.contributor.referee1Fredi Vieira Gerlingpt_BR
dc.contributor.referee2Andre Cavazotti e Silvapt_BR
dc.creatorBruna Caroline de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T08:13:30Z-
dc.date.available2019-08-12T08:13:30Z-
dc.date.issued2017-01-13pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-ANKNDD-
dc.description.abstractFounder of Franco-Belgian Violin School, Charles-Auguste de Bériot was responsible for introducing and adapting the brilliant technical style of Niccolò Paganini to the elegance and seriousness of the traditional Parisian style, established from 1782 by G. B. Viotti. This study analyzes one of his most important pedagogical works the Méthode de Violon (1858) in order to promote it as a teaching material of remarkable pedagogical value available to contemporary violin teachers. It includes biographical information about Bériot, discusses his influence on technical and musical developments of the violin from the establishment of the Franco-Belgian Violin School and establishes a dialogue between the content of his Méthode and those present in the treatises of modern pedagogues Leopold Auer (1921), Carl Flesch (2000, 2008) and Ivan Galamian (2013).pt_BR
dc.description.resumoFundador da Escola Franco-Belga de violino, Charles-Auguste de Bériot foi o responsável por introduzir e adaptar o brilhante estilo técnico de Niccolò Paganini à elegância e seriedade do estilo parisiense tradicional, estabelecido a partir de 1782 por G. B. Viotti. Este estudo analisa uma de suas mais importantes obras pedagógicas o Méthode de Violon (1858) de forma a promovê-lo como um material didático de notável valor pedagógico à disposição de professores contemporâneos de violino. A investigação inclui informações biográficas de Bériot, discute sua influência no desenvolvimento técnico-musical do instrumento a partir do estabelecimento da Escola Franco-Belga de violino e dialoga o conteúdo de seu Méthode com aquele presente nos tratados dos pedagogos modernos Leopold Auer (1921), Carl Flesch (2000, 2008) e Ivan Galamian (2013).pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPedagogia do violinopt_BR
dc.subjectMéthode de Violonpt_BR
dc.subjectCharles-Auguste de Bériotpt_BR
dc.subjectEscola Franco-Belga de violinopt_BR
dc.subject.otherMusicapt_BR
dc.titleMéthode de Violon (1858) de Charles-Auguste de Bériot: perspectivas pedagógicas do fundador da escola franco-belga de violino e suas relações com a pedagogia modernapt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o___bruna_caroline_de_souza_berbert.pdf13.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.