Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DTG4Z
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Dacle Vilma Carvalhopt_BR
dc.contributor.referee1Lindalva Carvalho Armondpt_BR
dc.creatorKelly Aparecida Cassiano Coelhopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T02:11:17Z-
dc.date.available2019-08-14T02:11:17Z-
dc.date.issued2012-05-02pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DTG4Z-
dc.description.abstractThe importance of effective interaction between teacher and student each day is being studied further, because education comes from the relationship between teacher and student. The harmonious relationship between teacher-student relationship is very important because it enables learning, and ends up producing positive results. However there are factors that can influence the effective interaction between student teacher, favoring or hindering the learning process. Given this context this study was developed with the aim of identifying factors that influence the effective interaction between teachers and students in the classroom. It is an integrative literature review conducted with a sample of 11 articles published in Portuguese and in the period 2002 to 2010, identified in the databases SciELO and LILACS. Through the references made by several authors concluded that the effective interaction is essential to the relationship between educators and students, creating conditions conducive to the learning process. We identified 11 factors that favor the student teacher ratio in the classroom and 13 that hinder that relationship. The identification of these factors may support the thinking of teachers who wish to develop an ability to interact effectively with their students in the classroom.pt_BR
dc.description.resumoA importância da interação efetiva entre professor e aluno está a cada dia sendo mais estudada, pois a educação provém da relação entre professor e aluno. A relação harmoniosa entre professor-aluno é muito importante, pois possibilita a aprendizagem, e acaba produzindo resultados positivos. Entretanto existem fatores que podem influenciar na interação efetiva entre professor aluno, favorecendo ou prejudicando no processo ensino aprendizagem. Diante deste contexto Foi desenvolvido este estudo com o objetivo de identificar fatores que influenciam na interação efetiva entre professores e alunos em sala de aula. Trata-se de uma revisão integrativa da literatura, desenvolvida com uma amostra de 11 artigos publicados em português e no período de 2002 a 2010, identificados nas bases de dados SCIELO e LILACS. Através das referencias apresentadas pelos diversos autores conclui-se que a interação efetiva é essencial ao relacionamento entre educadores e educandos, criando-se condições favoráveis ao processo ensino aprendizagem. Foram identificados 11 fatores que favorecem a relação professor aluno em sala de aula e 13 que dificultam esta relação. As identificações desses fatores poderão subsidiar a reflexão de professores que almejam desenvolver habilidade para uma interação efetiva com seus alunos em sala de aula.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRelaçãopt_BR
dc.subjectSala de aulapt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectInteraçãopt_BR
dc.subjectProfessor alunopt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleFatores que interferem na interação efetiva entre professor e aluno na sala de aulapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc__kelly_pdf.pdf159.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.