Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUGZA
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Anadias Trajano Camargospt_BR
dc.contributor.referee1Anezia Moreira Faria Madeirapt_BR
dc.creatorAndreia Geralda Amaral dos Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T22:45:53Z-
dc.date.available2019-08-10T22:45:53Z-
dc.date.issued2012-02-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUGZA-
dc.description.abstractThe present study is an integrative literature review, a synthesis method thatprovides the knowledge and the incorporation of the applicability of study resultssignificant in practice and aimed to discuss literature references related tocontinuing education in the process of skilled labor of nursing in primary health care.Was used for the selection of the articles online databases Scientific ElectronicLibrary Online (Scielo), the Latin American and Caribbean Health Sciences (Lilacs), included in the Virtual Health Library (VHL). The study population consisted of 18 items and the sample consisted of 12 items. After analyzing the articles included in the sample results indicated that the applicability of continuing educationin health care provides an improvement in the process of nursing work. Moreover, it is important that continuing education is incorporated in the qualification of the work process of nursing in primary health care by preparing professionals to deal withsafety and knowledge theoretical / practical, providing a critical reflection on the activities developed in health care and new behaviors that may influence theprocess improvement work.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo trata de uma revisão integrativa da literatura, um método que proporciona a síntese de conhecimento e a incorporação da aplicabilidade de resultados de estudos significativos na prática. Como objetivo buscou-se conhecer através da literatura a importância da utilização da educação permanente na melhoria do trabalho da equipe de enfermagem que atua na atenção primária a saúde. Utilizou-se para a seleção dos artigos as bases de dados online Scientific Eletronic Library Online (Scielo), Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (Lilacs), inclusas na Biblioteca Virtual em Saúde (BVS). A população do estudo foi composta por 18 artigos e a amostra constituiu-se de 12 artigos. Após análise dos artigos incluídos na amostra os resultados indicaram que a aplicabilidade da educação permanente na assistência a saúde proporciona uma melhoria no processo de trabalho da enfermagem. Além disso, torna-se relevante que a educação permanente esteja incorporada na qualificação dos profissionais de enfermagem na atenção primária a saúde, preparando os profissionais para lidarem com segurança e conhecimento teórico/prático, possibilitando uma reflexão crítica a respeito das atividades desenvolvidas durante a assistência a saúde e de novos comportamentos que influenciem na melhoria do trabalho da enfermagem.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação em enfermagempt_BR
dc.subjectEducação em saúdept_BR
dc.subjectEducação permanentept_BR
dc.subjectPrograma Saúde da Famíliapt_BR
dc.subject.otherEducação Continuada em Enfermagempt_BR
dc.titleA utilização da educação permanente na melhoria do trabalho da equipe de enfermagem que atua na atenção primáriapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia_versao_final_andreia.pdf712.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.