Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVHNV
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Torcata Amorimpt_BR
dc.contributor.advisor-co1Jacqueline de Almeida Gonçalves Sachettpt_BR
dc.contributor.referee1Anadias Trajano Camargospt_BR
dc.creatorMarcia da Silva Abdallapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T07:31:47Z-
dc.date.available2019-08-11T07:31:47Z-
dc.date.issued2012-02-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVHNV-
dc.description.abstractThe present study this is an integrative literature review, a method that provides asynthesis of knowledge and the incorporation of the applicability of study resultssignificant in practice and aimed to reflect on the contribution of Continuing Education in the process of nursing work in Primary Care. Was used for selection of articles to online database Latin American and Caribbean Health Sciences (Lilacs), included in the Virtual Health Library (VHL). The study population consisted of 95 items and the sampleconsisted of 09 items. After analyzing the articles included in the sample resultsindicated the importance of Continuing Education in the working process of the nurse inprimary health care, and their implications for the development of professional practiceconscientious and responsible in order to lead to increased competence and recoverypersonal and professional, as well as contribute to the improvement of care provided to the client, the community and the institutions where nurses work and, consequently, to aquality professional practice.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo trata-se de uma revisão integrativa da literatura, um método que proporciona a síntese de conhecimento e a incorporação da aplicabilidade de resultados de estudos significativos na prática, e que teve como objetivo identificar a contribuição da Educação Permanente no processo de trabalho do enfermeiro na Atenção Básica. Utilizou-se para a seleção dos artigos a base de dados online Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (Lilacs), inclusa na Biblioteca Virtual em Saúde (BVS). A população do estudo foi composta por 95 artigos e a amostra constituiu-se de 09 artigos. Após análise dos artigos incluídos na amostra os resultados indicaram a importância da Educação Permanente no processo de trabalho do Enfermeiro na Atenção Básica à Saúde, e suas conseqüências no desenvolvimento da prática profissional consciente e responsável, de forma a levar ao aumento da competência e da valorização pessoal e profissional, bem como, contribuir para a melhoria da assistência prestada ao cliente, à comunidade e às instituições onde atuam os profissionais enfermeiros e, conseqüentemente, para uma prática profissional de qualidade.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação continuada em enfermagempt_BR
dc.subjectEducação em enfermagempt_BR
dc.subjectProcesso de trabalho do enfermeiropt_BR
dc.subjectCompetência profissionalpt_BR
dc.subjectAtenção primária à saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleContribuição da educação permanente no processo de trabalho do enfermeiro na atenção básicapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
final.pdf342.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.