Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DZGBD
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Flavia Falci Ercolept_BR
dc.contributor.referee1Selme Silqueira de Matospt_BR
dc.creatorMayara Alves Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T06:30:55Z-
dc.date.available2019-08-10T06:30:55Z-
dc.date.issued2012-03-09pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DZGBD-
dc.description.abstractThis study aimed to analyze the literature published in English, Portuguese and Spanish scientific output on the skills and educational skills necessary for the health professional. The methodology used was based on an integrative research published between 2000 to 2010 in the databases LILACS and SCIELO, BDENF. To identify the items we used the following descriptors: competence and skills, health professional where eight articles were selected. The review took place from the reading of articles looking that way, the nursing professional must act so that they comply with school reality and the collective construction of political projects committed to teaching the practice sector in the area of health education? The results of this study arise the idea of social production of a new educational health professional with skills and abilities that, in addition to instrumental qualification require the construction of a new subjectivity.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho teve como objetivos analisar na literatura publicada em português, inglês e espanhol a produção científica sobre as competências e habilidades educacionais necessárias ao profissional da saúde. A metodologia utilizada foi a pesquisa integrativa com base nos artigos publicados no período de 2000 a 2010 nos bancos de dados LILACS, BDENF e SCIELO. Para a identificação dos artigos foram utilizados os seguintes descritores: competência e habilidades, profissional da saúde de onde foram selecionados 8 artigos. A revisão se deu a partir da leitura dos artigos buscando de que maneira, o profissional da enfermagem deve agir para que seja observada a realidade escolar e a construção coletiva de projetos políticos pedagógicos comprometidos com a prática transformadora na área de formação em saúde? Os resultados obtidos com este estudo emergem a ideia de produção social educacional de um novo profissional da saúde com competências e habilidades que, para além da qualificação instrumental demandam a construção de uma nova subjetividade.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProfissional da saúdept_BR
dc.subjectHabilidadespt_BR
dc.subjectCompetênciaspt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleCompetências e habilidades educacionais necessárias ao profissional da saúdept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia_mayara_alves_silva.pdf424.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.