Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E8F4R
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Claudia Porfirio Coutopt_BR
dc.creatorHeguerbet Leonardo de Araujo Melopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T00:03:22Z-
dc.date.available2019-08-14T00:03:22Z-
dc.date.issued2013-06-07pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E8F4R-
dc.description.abstractThe sport education contributes to the formation of cognitive and affective aspects, stimulating social relationships. The offer sports for children and adolescents with skilled professional and planned way, seeks recognition of the skills and the discovery of individual potential in different sports. In a survey among the schools, 3715 students are situations that do not meet either requirement by a qualified professional, sometimes by inadequate physical space. In high school, the 790 students are assisted by a physical education teacher, but only 325 (41%) are in their proper school physical installation. In Elementary School, 6th to 9th grades, all 1408 students have physical education teacher enabled, and 1091 (77.5%) have physical space. The first years of elementary school, 1st to 5th, 1517 includes students, where 511 (33.7%) are assisted and 314 (20.7%) have suitable space for classes. In an attempt to minimize the distance between the actual and expected, we designed a sports educational project for children and adolescents in the city, whose initial activities soccer and volleyball.pt_BR
dc.description.resumoO esporte educacional contribui para a formação dos aspectos afetivos e cognitivos, estimulando os relacionamentos sociais. A oferta de esportes para crianças e adolescentes, com profissional capacitado e de forma planejada, visa o reconhecimento das aptidões e a descoberta do potencial individual nas diferentes modalidades esportivas. Num levantamento junto às escolas, os 3715 estudantes encontram situações que não satisfazem ora por necessidade de profissional habilitado, ora por inadequação de espaço físico. No Ensino Médio, os 790 alunos são assistidos por professor de Educação Física, mas apenas 325 (41%) encontram na sua escola instalação física adequada. No Ensino Fundamental, 6º ao 9º anos, todos os 1408 alunos contam com professor de Educação Física habilitado, e 1091 (77,5%) dispõem de espaço físico. Os primeiros anos do Ensino Fundamental, 1º ao 5º, conta com 1517 alunos, onde 511 (33,7%) são assistidos e 314 (20,7%) tem espaço propício para as aulas. Na tentativa de minimizar a distância entre o real e o esperado, foi elaborado um projeto esportivo educacional para crianças e adolescentes do município, que tem como atividades iniciais o futebol e o voleibol.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProjeto esportivo educacionalpt_BR
dc.subjectEducação Física escolarpt_BR
dc.subjectEsportes para crianças e adolescentespt_BR
dc.subject.otherEducação fisica para criançaspt_BR
dc.subject.otherEsportes infantispt_BR
dc.subject.otherEsportes para adolecentespt_BR
dc.subject.otherEsportes escolarespt_BR
dc.titlePojeto esporte educacional para crianças e adolescentes do municipio de Barrosopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Preparação Física e Esportiva

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
projeto_esporte_educacional_heguerbet.pdf343.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.