Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E9MFW
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marcia Bastos Rezendept_BR
dc.contributor.referee1Livia de Castro Magalhaespt_BR
dc.creatorKatrine Gracielle Siqueira de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T14:17:10Z-
dc.date.available2019-08-11T14:17:10Z-
dc.date.issued2011-08-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E9MFW-
dc.description.abstractThe aim of the present study was to investigate the contribution play to social interactions in children. A literature review considering the period of july to august 2010 was performed through electronic search of scientific articles indexed in the following databases: Latin American and Caribbean Health Sciences (LILACS), SciELO, PubMed and BIREME. The inclusion criteria were articles published during the period 2000 to 2010. The exclusion criteria for this review were, articles published in English and articles published before 2000. Of the articles found, nine fullfilled the inclusion criteria. The analysis showed that there are factors such as environment, gender and age group that can interfere with social interaction. It was conclude that despite the characteristic of the samples in the articles varied widely, play can contribute to social interaction between children, environments and even objects.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho teve como objetivo, investigar a contribuição do brincar nas interações sociais da criança. Foi realiza revisão da literatura no período de julho a agosto de 2010 por meio da busca eletrônica de artigos científicos indexados nas seguintes bases de dados: Literatura Latino Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (LILACS), Scielo, Bireme e PubMed. Os critérios de inclusão foram artigos publicados no período de 2000 a 2010. Os critérios de exclusão para essa revisão foram artigos de revisão bibliográfica, artigos publicados no idioma inglês e artigos publicados antes de 2000. Dos artigos encontrados, nove preencheram os critérios de inclusão. A análise apontou que existem fatores como o ambiente, o gênero e a faixa etária que podem interferir na interação social. Conclui-se que apesar da característica das amostras dos artigos variarem bastante o brincar pode contribuir para que ocorra interação social entre crianças, ambientes e até mesmo objetos.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrincarpt_BR
dc.subjectInteração socialpt_BR
dc.subjectBrinquedospt_BR
dc.subjectBrincadeiraspt_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subject.otherInteração socialpt_BR
dc.subject.otherJogos infantispt_BR
dc.subject.otherBrinquedospt_BR
dc.subject.otherBrincadeiraspt_BR
dc.subject.otherCrianças Desenvolvimentopt_BR
dc.titleContribuições do brincar nas interações sociais criança: revisão de literaturapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Terapia Ocupacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
trabalho_de_conclus_o_de_curso.pdf371.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.