Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJHL9
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Paula Goncalves Bicalhopt_BR
dc.contributor.referee1Clarice Marcolinopt_BR
dc.creatorFlavia Claudia Krapiec Jacob de Britopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T17:34:04Z-
dc.date.available2019-08-09T17:34:04Z-
dc.date.issued2013-06-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJHL9-
dc.description.abstractThe goal of this intervention project is propose a tool for the guidance about candidate accreditation for vacancies of teachers in Technical School of Unified Health System Prof.ª Ena de Araújo Galvão in Campo Grande city, state of Mato Grosso do Sul. The proposal of an Booklet of Orientation for accreditation of teachers, guiding, consultants and trainers from Technical School of United Health System, comes to meet of Health Ministry policies to strengthen technical schools for every school professional add their efforts and interests to the SUS consolidation. So this booklet, should contribute to the professional performance and transparency commitment of the institution providing information about the role of teaching in the school and the information of a political and administrative measures. The booklet will facilitate the professional application for inclusion in the technical school, guide the registration form for accreditation covering the areas of knowledge that are worked by the school, as well as the documentation required for accreditation. Previous school edicts and documents were consulted about the accreditation and selection to confection of the primer. This instrument will undergo evaluation and assessment by the school collegiate and after will be online available at the same site.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste projeto de intervenção é propor um instrumento para orientação acerca do credenciamento de candidatos à vaga de docente na Escola Técnica do SUS Prof.ªEna de Araújo Galvão de Campo Grande, Mato Grosso do Sul. A proposta de uma Cartilha de Orientação para o credenciamento de docentes, orientadores, instrutores e consultores da Escola Técnica do Sistema Único de SaúdeProfª. Ena de Araújo Galvão, vem de encontro à política do Ministério da Saúde em fortalecer as escolas técnicas, para que todos os profissionais destas escolas somem seus esforços e interesses em buscada consolidação do SUS.Assim esta cartilha, deve contribuir com a atuação profissional e o compromisso de transparência da instituição trazendo informações a respeito da atuação do docente na escola e as informações de cunho político e administrativo necessárias.A cartilha irá facilitar ao profissional a candidatura à inserção na escola técnica, orientar a forma de inscrição para o credenciamento e informar as áreas de conhecimento que são trabalhadas pela escola, bem como a documentação necessária para o credenciamento. Foram consultados editais anteriores e documentos da escola acerca do credenciamento e seleção para a confecção da cartilha. Este instrumento passará por avaliação e apreciação do colegiado da escola e posteriormente será disponibilizado online no site da mesma.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCredenciamentopt_BR
dc.subjectInformaçãopt_BR
dc.subjectCartilhapt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleProposta de uma cartilha de orientação para credenciamento de docentes, orientadores, instrutores e consultores da Escola Técnica do Sistema Único de Saúde - SUS "profª. Ena de Araújo Galvão"pt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_cegepe_final.pdf416.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.