Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMGM3
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Adriano Marcal Pimentapt_BR
dc.contributor.referee1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.creatorDóris Griffo Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T16:16:22Z-
dc.date.available2019-08-11T16:16:22Z-
dc.date.issued2013-02-20pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMGM3-
dc.description.abstractThe amplified concept of evaluation has brought reflections and challenges in the modern world, with implications to the Technical Schools of the Unified Health System (ETSUS). This paper focuses on an intervention proposition, with the goal to create instruments, which allow the assessment of the educational material for the Preparation Course of Community Health Agents from ETSUS-ES. For this purpose, it is adopted the focal group methodology. The evaluation process it is recognized as the fundamental condition to integrate the school management procedures, given that nowadays the evaluation has become an essential element, a component of the teaching and learning process, which is in sync with the social, political and cultural context in which the school is now placed.pt_BR
dc.description.resumoO conceito ampliado de avaliação tem suscitado reflexões e desafios no mundo moderno, com consequências para as Escolas Técnicas do Sistema Único de Saúde (ETSUS). Este trabalho consiste em uma proposta de intervenção, com o objetivo de elaborar instrumentos que permitam avaliar o material didático do Curso de Formação Inicial de Agentes Comunitários de Saúde da ETSUS-ES. Para tal, adota-se a metodologia de grupo focal. Reconhece-se o processo avaliativo como condição fundamental para integrar os processos de gestão da escola, visto que a avaliação tornou-se, nos dias atuais, um elemento indispensável, componente do processo de ensino e aprendizagem, o qual está em sintonia com o contexto sócio-político-cultural em que a escola se encontra inserida.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSistema Único de Saúdept_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectMateriais de ensinopt_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleAvaliação do material didático do curso de formação inicial de agentes comunitários de saúde: uma proposta de intervençãopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
d_ris_griffo_almeida.pdf246.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.