Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMH46
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.contributor.referee1Adriano Marcal Pimentapt_BR
dc.creatorErica Menezes dos Reispt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T16:03:39Z-
dc.date.available2019-08-09T16:03:39Z-
dc.date.issued2012-02-20pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMH46-
dc.description.abstractThis course conclusion work presents a proposal of intervention that is being held at the School of Public Health of the State of Minas Gerais (MG-ESP), an agency under direct administration of the State of Minas Gerais responsible for teaching courses in the area of health, the various types of education for professionals working in the Unified Health System (SUS). Their goal was to create an instrument with analytical parameters, based on the federal law, which will serve as input in the process of monitoring, evaluation and adjustment of professional technical courses mid-level ESP-MG to the legal provisions on the legal education today. The methodology was structured in three phases: creation of an instrument with analytical categories, represented by a framework for the analysis of courses, development of guidelines for completing this instrument, and finally, building a timeline for implementation of the instrument Professional courses to middle level technicians in progress in ESP-MG.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho de conclusão de curso apresenta uma proposta de intervenção que está sendo realizada na Escola de Saúde Pública do Estado de Minas Gerais (ESP-MG), órgão da administração direta do Estado de Minas Gerais responsável por ministrar cursos da área da saúde, nas diversas modalidades de ensino, para profissionais atuantes no Sistema Único de Saúde (SUS). Seu objetivo foi criar um instrumento com parâmetros analíticos, baseados na legislação federal, o qual servirá como subsídio no processo de acompanhamento, avaliação e de ajustamento dos cursos profissionais técnicos de nível médio da ESP-MG aos preceitos legais disponíveis no ordenamento jurídico educacional atual. A metodologia utilizada estruturou-se em três fases: criação de um instrumento com categorias analíticas, representado por um quadro, para a análise dos cursos, elaboração de orientações para o preenchimento desse instrumento e, por último, construção de um cronograma para aplicação do instrumento aos cursos profissionais técnicos de nível médio em andamento na ESP-MG.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLegislação educacionalpt_BR
dc.subjectEnsino técnicopt_BR
dc.subjectFormação em saúdept_BR
dc.subjectEducação profissionalpt_BR
dc.subjectEnsino médiopt_BR
dc.subject.otherEducação Técnica em Enfermagempt_BR
dc.titleAnálise da adequação dos cursos profissionais técnicos de nível médio da Escola de Saúde Pública do Estado de Minas Gerais à legislação da educação profissional técnica no Brasilpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
erica_menezes_dos_reis.pdf403.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.