Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GYMR8
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luiz Francisco Diaspt_BR
dc.creatorTércia Rodrigues Timopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T19:20:37Z-
dc.date.available2019-08-11T19:20:37Z-
dc.date.issued2012-11-01pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GYMR8-
dc.description.abstractThe Portuguese Language Teaching, in accordance with the PCNs, requires from the teacher a variety of knowledge in Textual Linguistics and Literature, but there are dissensions between skills and domains that this document demands and what the portuguese language teacher usually has. The textbooks emerge as this relationship's mediators, but their authors have no operational criteria and theoretical notions, as suggested Marcuschi, implying difficulty in teaching-learning process. The text aims to analyze the situation from a teaching experience of Portuguese Language for teenagers on a literary reading and writing project.pt_BR
dc.description.resumoO Ensino Língua Portuguesa em acordo com os PCNs exige do professor domínio da Linguística Textual e de Literatura, mas há dissensões entre as competências e os domínios que esse documento espera e a formação dos professores. O livro didático então surgiria como mediador dessa relação, se aos autores não faltassem critérios operacionais e noções teóricas como sugere Marcuschi, o que implica dificuldade no processo ensino-aprendizagem. O texto propõe analisar essa situação a partir de uma experiência de ensino de Língua Portuguesa para adolescentes em um projeto de leitura e escrita literária.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrática de ensinopt_BR
dc.subjectLinguística textualpt_BR
dc.subjectLiteraturapt_BR
dc.subject.otherLíngua portuguesa Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherLeiturapt_BR
dc.subject.otherLingüística textualpt_BR
dc.titleEnsino de língua portuguesa: análise crítica de um projeto de leitura e escrita literária com adolescentespt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Portuguesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
t_rcia_rodrigues_timo.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.