Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9LUR8U
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Celia Maria de Oliveirapt_BR
dc.creatorDébora Duarte Leitept_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T14:19:21Z-
dc.date.available2019-08-10T14:19:21Z-
dc.date.issued2014-02-15pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9LUR8U-
dc.description.abstractThis study aims to identify strategies and contributions of technological development for training and professional development of nurses in Distance Education mode. The theme is addressed through an integrative literature, consisting of national scientific articles thematic Distance Education, conducting a literature survey based on Scielo andLILACS databases published since 2006. Observed that the Distance Education reveals potential and possibilities for the constant improvement of the nurse, using innovative technological resources. Through the modality of distance education the nurse has the opportunity to use innovative technology to qualify. This model of education imposedby the demands of a globalized world nursing professionals must be able to recognize the necessary breadth of expertise as well as their integration into the labor market to invest in vocational training and skills to meet the demands on health servicespt_BR
dc.description.resumoCom este estudo pretende-se identificar estratégias e contribuições do desenvolvimento tecnológico para a formação e aprimoramento profissional do enfermeiro na modalidade de Educação à Distância. A temática é abordada por meio da revisão integrativa da literatura, constituída de artigos científicos nacionais da temática Educação à Distância, realizando um levantamento bibliográfico nas bases de dados Scielo e Lilacs publicados a partir de 2006. Observou-se que a Educação à Distância revela potencialidades e possibilidades para o aprimoramento constante do enfermeiro, utilizando recursos tecnológicos inovadores. Através da modalidade de Educação à Distância o enfermeiro tem oportunidade de utilizar os recursos tecnológicos inovadores para qualificar-se. Este modelo de educação impostas pelas exigências do mundo globalizado os profissionaisde enfermagem devem ser capazes de reconhecer a amplitude necessária de atuação, assim como sua inserção no mercado de trabalho em investir na formação e qualificação profissional visando atender as demandas nos serviços de saúde.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação em Enfermagempt_BR
dc.subjectAmbiente Virtual de Enfermagempt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectEducação à Distânciapt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleA educação a distancia como estratégia para o aprimoramento profissional de enfermagempt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_debora_finalizado.pdf121.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.